مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ضعیف بارشی و زودگذر از فردا، دوشنبه مناطق جنوبی و مرکزی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از روز دوشنبه امواج ضعیف بارشی و زودگذر وارد استان شده و باعث افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این امواج تا روز سه‌شنبه در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اضافه کرد: با ورود این امواج ضعیف بارشی به دلیل ابرناکی آسمان، دمای هوای استان نیز به طور میانگین چند درجه افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: بیشترین فعالیت این امواج بارشی و زودگذر در مناطق جنوبی و مرکزی استان خواهد بود و بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص دمای هوا نیز اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان و پلدشت با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود.

«محمدپور»، افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی سه تا ۹ درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین سه تا هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.