یزد- ایرنا - دبیر ستاد انتخابات یزد مهم‌ترین وظیفه مجریان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند همراه با فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری شهروندان دانست و گفت: با رعایت مقررات زمینه مشارکت بیشتر مردم فراهم می‌شود.

محمدعلی شاه حسینی در جلسه ای با رییسان کمیته اطلاع رسانی ۱۰ شهرستان‌ استان،  افزود: نگاه به انتخابات مجلس شورای اسلامی باید یک موضوع فراجناحی باشد و فضا را طوری هدایت کرد تا با کم‌ترین تنش، منتخب مردم در چهار حوزه انتخابیه استان برگزیده شود.

وی یکی از رویکردهای اصلی این کمیته را زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در شعبه های اخذ رای عنوان کرد و افزود: نقش رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌ها در جلب مشارکت بیشتر هموطنان نقشی تاثیرگذار و مهمی خواهد داشت.

این مسوول با اشاره به اینکه در سازوکار انتخابات باید حق‌الناس و امانت‌داری رعایت شود  خاطرنشان کرد: رعایت بی‌طرفی، صیانت و امانت داری از رأی مردم مصداق حق‌الناس است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

به گزاش عصر بکشنبه روابط عمومی استانداری یزد ، شاه حسینی یکی از ارکان انتخابات را که در تمامی مراحل آن نقش موثری دارد، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دانست و گفت: تنویر افکار عمومی و شفافیت موضوعات مختلف، از جمله وظایف اصلی رییسان کمیته اطلاع رسانی حوزه های انتخابیه استان است.

سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد ادامه داد: رییسان کمیته‌های اطلاع رسانی شهرستان‌ها باید به قوانین و مقررات انتخاباتی اشرافیت کامل داشته باشند و مُر قانون را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

شاه حسینی افزود: لازم است برای تمامی مراحل برگزاری انتخابات یک برنامه زمان‌بندی تعریف شده داشته باشیم تا بتوانیم بهترین تصمیم‌ها را در کمترین زمان ممکن بگیریم.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به لزوم ارتباط بین مردم و مسوولان شهرستان‌ها، ‌تصریحکرد: مسوولان روابط عمومی ها علاوه بر رسالت خطیر اطلاع رسانی، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

شاه حسینی با بیان اینکه در بحث روابط عمومی نیاز به نگاه و برنامه نو داریم، ‌گفت: باید چاشنی کارهای ما در حوزه روابط عمومی، خلاقانه و هنرمندانه باشد.

وی با اشاره به اصول حکمرانی خوب مدیریت ارشد استان، ‌ادامه داد: یکی از  اصول حکمرانی خوب تعامل سازنده با گروه‌های مختلف در سطح استان است.

دبیر ستاد انتخابات استان در ادامه یکی از وظایف مهم کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را ارتباط با رسانه ها به‌ویژه رسانه های محلی، مطبوعات، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، سایت های خبری و ارتباط موثر با فضای مجازی دانست.

در این جلسه از رییسان کمیته اطلاع‌رسانی شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه ‌استان که در فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تلاش موثر و ستودنی داشتند، با اهدای لوح تجلیل شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه امسال در کشور برگزار می شود و از ۱۰ شهرستان استان یزد چهار نفر از چهار حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند.

جمعیت استان یزد در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر است ، تاکنون تعداد افراد واجد شرایط حق رای مشخص نشده است.

برای انتخابات پیش رو ۲۳۹ نفر در استان ثبت نام که هشت نفر انصراف خود را اعلام کردند.