تهران- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت برگزاری شصت و چهارمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان- آسوریک در پیامی به این جشنواره نوشت، گفت: آسوریک جلوه‌گاه اصیل‌ترین فرهنگ و هنر و تمدن این سامان است.

احمدعلی موهبتی در این پیام آورده است: «سرزمین اساطیری سیستان و بلوچستان با تمدنی چندین هزار ساله، میراث‌دار فرهنگ و هنر جهانیان است.

 استانی با غنای فرهنگی کهن؛ مردمانی دریا دل، صبور و مهربان و سرزمینی مملو از زیبایی‌های بی نظیر و جاذبه‌های بی‌بدیل و البته آزرده خاطر از جور اوصاف ناخوشایندی که سال‌ها، نسبت ناروا داده‌اند.

 اینک پس از گذشت ۲۰ سال؛ برگزاری شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای فیلم سینمای جوانان ”آسوریک“ مبارک‌فرصتی است تا اصیل‌ترین جلوه‌های فرهنگ و هنر و تمدن این سامان از دریچه نگاه هنرمندان فیلم‌ساز و عکاسان و فیلم‌نامه نویسان برخاطر مردمان متجلی گردد.

 اینجانب ضمن تشکر از همه برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی و هنری بزرگ، امیدوارم از این رهگذر برای زدودن غبار خشونت که سال‌ها با بی‌مهری بر رخساره استان خودنمایی می‌کند، گام‌های موثر برداشته شود.

 آنچه که از همه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره انتظار می‌رود؛ به تصویر کشیدن واقعیات این سرزمین است که جز خوبی و مهربانی؛ وفاداری و مهمان‌نوازی؛ صفا و سادگی؛ رادی و رادمردی؛ قناعت و صبوری؛ اصالت و دلدادگی به میهن، چیز دیگری در آن به چشم نمی‌خورد. »

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های ( خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.