تهران- ایرنا- شیخ «عبدالله الصالح» از رهبران جریان عمل اسلامی بحرین حمله آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی عراق را محکوم کرد.

به گزارش بامداد دوشنبه شبکه تلویزیونی اللؤلؤه بحرین، صالح افزود: حمله آمریکا به عراق، نقض آشکار حاکمیت و تعرض به مردم و نیروهای ملی- مردمی این کشور است.

وی ادامه داد: این حمله، وقاحت آمریکایی‌ها و سلطه‌طلبی و نیات پلید آنها را علیه عراق و مردم این کشور نشان می‌دهد.

این عضو جریان عمل اسلامی بحرین اضافه کرد: اشغالگران عراق تنها به غارت منابع این کشور بسنده نکردند، بلکه با کسانی که از خاک عراق و حاکمیت آن دفاع می‌کنند مبارزه کرده و با کمال وقاحت، از اقدام خود خرسندند.

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای حمله آمریکا به خاک عراق را محکوم و تأکید کرد که این اقدام، ضربه‌ای علیه حاکمیت، استقلال و شرافت عراق است.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه بحرین در کنار رژیم صهیونیستی، از حمله آمریکا استقبال و آن را تأیید کرد.

ارتش آمریکا یکشنبه شب اعلام کرد که نیروهای این کشور، حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به نیروهای الحشد الشعبی و حزب‌الله در خاک عراق و سوریه انجام داده‌اند.

در همین حال، فرمانده نیروهای عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار گفت که هدف آمریکا و صهیونیست‌ها از بمباران این نیروها، تضعیف مقاومت بسیج مردمی عراق بوده است.

«قاسم مصلح» در گفت وگویی تلویزیونی اعلام کرد که در حمله هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی مقر تیپ ۴۵ شهرستان القائم واقع در استان الانبار و تیپ ۴۶ واقع در مرزهای غربی عراق هدف قرار گرفت.

الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات هوایی آمریکا به مقر این نیروها، ۲۵ تن از جمله یک فرمانده کشته و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.