تهران - ایرنا - معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران با بیان اینکه تحریم‌ها تاثیری در درآمد شرکت‌ نمایشگاهی نداشته است، گفت: در مقایسه با سال گذشته درآمد شرکت نمایشگاهی از برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، «جم عزتی» بیان کرد: در ﺳﺎل ﺟﺎری ﺗﻘﻮﻳﻢ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺗﺨﺼﺼﻰ ﺷﺪن ﺳﻮق یافته و ﺗﻌﺪاد روﻳﺪادﻫﺎی نمایشگاهی از ٧٥ ﻋﻨﻮان در ﺳﺎل ١٣٩٧ ﺑﻪ ١٠٣ ﻋﻨﻮان در ﺳﺎل ١٣٩٨ اﻓﺰاﻳﺶ ﭘﻴﺪا ﻛﺮده است.

به گفته وی، ﻣﺘﺮاژ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه‌ﻫﺎی داﺧﻠﻰ نیز در این دوره زمانی ﺑﺎ اﻓﺰاﻳﺶ ﭼﺸﻤﮕﻴﺮی ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﻰ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺳﺎل ﻗﺒﻞ روﺑﺮو ﺷﺪه است.

عزتی اضافه کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ رﺳﺎﻟﺖ وﺟﻮدی ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه ﻣﺒﻨﻰ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﺎدرات ﻏﻴﺮﻧﻔﺘﻰ بویژه در ارتباط با ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ و ﺗﺪوﻳﻦ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی اﺳﺘﺮاژﻳﻚ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ، ﺗﻌﺪاد ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه‌ﻫﺎی ﻣﻠﻰ ﺧﺎرﺟﻰ ﺑﻴﺶ از ٣٠ درﺻﺪ اﻓﺰاﻳﺶ ﭘﻴﺪا ﻛﺮده ﻛﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﺘﺮاژ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻰ در ﺳﺎل ١٣٩٨ شده است. این میزان ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ مدت ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺳﺎل گذشته رشد دو ﺑﺮاﺑﺮی داشته است.

وی همچنین از راه‌اندازی گمرک نمایشگاهی در راﺳﺘﺎی ﺗﺴﻬﻴﻞ ﺣﻀﻮر ﺷﺮﻛﺖ‌ﻫﺎی ﻓﻨﺎوری ﺧﺎرﺟﻰ در ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه خبر داد و گفت: این امر ﺗﺴﺮﻳﻊ در ارﺳﺎل ﻛﺎﻻﻫﺎی ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻰ ﻛﺸﻮر ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه‌ﻫﺎی ﺑﻴﻦ‌اﻟﻤﻠﻠﻰ ﻛﺸﻮرﻫﺎی دﻳﮕﺮ را نیز در پی خواهد داشت.