مهاباد- ایرنا- رییس اداره پست مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۶ هزار و ۵۷۹ مرسوله پستی داخلی و خارجی در این شهرستان جابجا و تحویل مشتریان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کمتر است.

حمید سیفی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۴۲ مرسوله به صورت پیشتاز، ۴۰ هزار و ۵۴ مورد سفارشی، ۱۱ ‌هزار و ۸۹ مرسوله عادی و پنج هزار و ۳۷۴ مرسوله نیز به صورت پست ویژه قبول و ارسال شده‌است.

وی ادامه داد: کاهش و حذف توزیع قبض‌های خدماتی از جمله تلفن همراه، کاهش صدور کارت ملی هوشمند شهروندان و افزایش نرخ ارسال مرسوله‌های پستی از مهم‌ترین عوامل کاهش بار ترافیکی پست مهاباد است. 

وی بیان کرد: امسال یک‌هزار و ۸۶ مرسوله پستی نیز بین مهاباد و خارج از کشور تبادل شده که از این تعداد ۶۶۵ مرسوله پستی وارد و ۴۲۱ مرسوله خارج شده‌است.

رییس اداره پست مهاباد اظهار داشت: بیشترین تبادل پستی مهاباد با اروپا به ترتیب با کشورهای آلمان، سوئد، نروژ و کانادا بوده‌است.

وی با بیان اینکه امسال یک‌هزار و ۵۳۸ مورد ثبت‌‍نام کارت ملی هوشمند در سطح شهرستان ثبت شده، اضافه کرد: در این مدت ۹۳۸ کارت ملی هوشمند به شهروندان مهابادی تحویل داده شده‌است.

سیفی با بیان اینکه تعداد کارت سوخت‌های تحویل گرفته نشده در این شهرستان بسیار کم است، گفت: هم‌اکنون تعداد مراجعه‌کنندگان دریافت کارت سوخت عادی شده و همکاران اداره پست به صورت کامل آماده جوابگویی به سوالات و مشکلات شهروندان هستند.

اداره پست مهاباد با ۱۴ دفتر خدمات ارتباطی مشترک شهری، ۲۶ دفتر آی‌سی‌تی، پنج دفتر نمایندگی روستایی و یک اداره پست مرکزی در سطح این شهرستان فعالیت دارد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.