زاهدان- ایرنا- ادارات، سازمان‌ها، علما و بزرگان طوایف سیستان و بلوچستان امروز جمعه با ارسال بیانیه‌ها و پیام‌های جداگانه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

در بخشی از پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان آمده است: شهادت جامه‌ای بود که لایق آن همه دلاورمردی و رشادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
حسین مسگرانی اظهار داشت: عروج عاشقانه فرمانده مخلص سپاه اسلام و سپاه قدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست خبیث‌ترین افراد جهان یعنی آمریکاییان غاصب و نگون‌بخت را به پیشگاه امام زمان(عج)رهبر معظم انقلاب، خانواده گرانقدر شهید و مردم انقلابی و مسلمان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. 
همچنین در پیام تسلیت فرماندار زاهدان آمده است:خبر ناگوار و غیر منتظره شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید قاسم‌ سلیمانی که به حق مالک اشتر زمان و نماد مقاومت، از خودگذشتگی و شجاعت در راه دفاع از حق و عدالت بود موجب تاثر و تالم همه‌ی مردم ایران اسلامی و تمام آزادی خواهان دنیا شد.
سردار سلیمانی سربازی بی‌ادعا وبی‌بدیل در راه اسلام بود که ۴۰ سال مجاهدت و ایثار در دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه فرماندهی سپاه قدس و مقابله با اشرار داعش و سایر مزدوران استکبار جهانی مدال پر افتخاری بر سینه ایشان بود که به وسیله شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار به مقام والای شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

فرماندار شهرستان نیکشهر نیز با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: بامداد امروز قلب امت اسلام به لرزه در آمد و یکی از ستاره‌های درخشان آسمان شجاعت و ایثار،اخلاص و فداکاری به دست شقی‌ترین دشمنان اسلام آغشته به خون شد. 

 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دلاور مرد و قهرمان واقعی میدان مقاومت و اسوه تمام عیار دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان به دستان شوم و خون آلود تروریست‌های بین المللی به شهادت رسید. گرچه سردار رشید اسلام دیگر در بین ما نیست ولی راه او همچنان فزون‌تر و با عظمتی بزرگتر توسط پاسداران میهن اسلامی استمرار خواهد داشت. 

همچنین طوایف سیستان با صدور بیانیه ای شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند و اعلام کردند: با تمام توان آمادگی خود را برای انتقام سخت از آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.

در این بیانیه آمده است: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار سپاه اسلام، مالک اشتر سیدعلی و امید دل‌های مظلومان آسمانی شد.

سردار رشید سپاه اسلام به دوستان شهیدش پیوست. شهدایی همچون شهید همت، شهید احمد کاظمی، شهید میرحسینی، شهید محب فارسی و خیل عظیم شهدایی که در طول دوران عمر پربرکت حاج قاسم پا به پای او برای اهداف والای اسلام تلاش کردند دیشب ارواح طیبه‌ی این شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند.

دشمنان اسلام و ایران بدانند نه ایران از سپاه پاسداران خالی است و نه سپاه از سردارانی چون سلیمانی؛ شهید سلیمانی برای همیشه در اذهان ملت ایران همچون دیگر شهدا باقی است و راه او نیز با عزم و ارادهی مستحکم همه‌ی فرزاندان این سرزمین با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

ملت ایران به سپهبد شهید سلیمانی افتخار می‌کند چرا که شهادت حاج قاسم یک شروع است، با این شهادت جهان اسلام و مقاومت یکپارچه خواهد شد و با اتحاد و یکپارچگی بهتر از همیشه برای نابودی رژیم صهیونیستی کودک‌کش و آمریکای تروریست و جنایتکار تلاش خواهند کرد و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند نتایج آن را کنترل کند.

در پیام رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان آمده است: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که طی دهه‌های اخیر به مبارزه در جبهه‌های حق علیه باطل پرداخت و پس از سال‌ها حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه به یاران شهیدش پیوست تاسف و حسرت عمیقی را برای جهان اسلام بر جای گذاشت.

در ادامه این پیام با بیان اینکه اسطوره‌هایی چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که عمر خود را در راه خداشناسی و جهاد گذاشتند فراموش‌نشدنی هستند عنوان شده است: بی شک شهادت آن سردار سرافراز جهان اسلام انسجام بخش وحدت ملی خواهد شد.

شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد با صدور پیامی این ضایعه بزرگ را به ملت ایران اسلامی تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سپهبد شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و مستضعفان، استکبار ستیزان در ایران و جهان بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد.
اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان جمعیت هلال احمر، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،فرمانداران سیستان و بلوچستان و هیات‌های مختلف ورزشی و مذهبی استان نیز در بیانیه‌هایی مختلف شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.