زاهدان- ایرنا- امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای مقاومت جهان اسلام انتقام سختی از آمریکا به دلیل به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایرانشهر با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چهره مقاومت است اظهارداشت: با خون این سرباز ولایت درخت مقاومت علیه استکبار جهانی تنومندتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه شهید سپهبد سلیمانی ادامه خواهد داشت گفت: آمریکایی‌ها بدانند که دیگر در منطقه احساس امنیت نباید بکنند.

امام جمعه ایرانشهر با بیان اینکه سپاه و ارتش همه سپهبد سلیمانی هستند افزود: سخن گفتن از مردی که ارمغان وجود والای ایشان امنیت و آرامش برای کشور ایران و مسلمانان جهان سربلندی و عزت،تکیه گاه قوی ومطمئن ایران و اسلام بودند کار آسانی نیست.

وی تصریح کرد: سپهبد سلیمانی بیش از نیمی از عمر پر برکت خودشان را در گمنامی و مجاهدت‌های خاموش گذرانده بودند.

 سپهبد شهید سلیمانی عزت و افتخار ایران اسلامی در صحنه بین المللی بود

 امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی عزت و افتخار ایران اسلامی در صحنه بین المللی بود و توانست در خارج از مرزها برای مردم مظلوم و محروم کشورهای مختلف یار ویاور باشد.

مولوی یارمحمد پناد در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت چابهار اظهار داشت: آمریکا با این کار چهره پلید و زشت خود را بیشتر آشکار ساخت و نفرت مردم محروم از آن بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: سپهبد شهید سلیمانی بسیجی واقعی، ولایتمدار و زیر پرچم اسلام خدمت کرد و ماندگار شد.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار افزود: دشمن هیچ وقت موفقیت ایران اسلامی را نمی‌خواهد و اهل سنت نیز این واقعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب،ملت شریف ایران و مسلمانان جهان تبریک و تسلیت می‌گوید.

شهادت رمز پیروزی ملت اسلامی است 

امام جمعه موقت بزمان به اهمیت شهادت و فرهنگ شهادت پذیری پرداخت و گفت: دشمنان باید بدانند ملت آگاه ایران با الگوپذیری از سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام همیشه آمادگی شهادت در راستای اسلام و انقلاب را دارند.

عبدالمجید جهانگیری ضمن محکوم کردن جنایات شیطان بزرگ آمریکا برای به شهادت رساندن سردار شهید و برومند اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمنان از ترس اسلام و انقلاب با همکاری‌های سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی در اقدامی خبیث دست به ترور این شهید والا مقام زدند.

وی خطاب به عاملان این جنایت بزرگ از جمله آمریکا گفت :دشمنان همان‌گونه که قبلا هم تجربه کرده‌اند باید بدانند سیلی محکمی بابت این اقدام پلید و اشتباه خود خواهند خورد.

امام جمعه موقت بزمان به موضوع برخورد قانون با اشرار مسلح و افراد شرور اشاره کرد و افزود: موضوع امنیت یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی در کشور است.