بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، افول سیطره آمریکا نزدیک شد و خون پاک این سردار، زوال اسراییل را نیز نزدیک‌تر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با تاکید بر تاثیر شهادت این سردار اسلام در بردن استکبار جهانی به سوی مرگ، اظهار داشت: خون پاک شهید سلیمانی روح تازه ای در کالبد جامعه اسلامی دمید و یقینا جبهه مقاومت اسلامی، مقاوم تر از قبل در برابر استکبار خواهد ایستاد.

وی از شهادت به عنوان گوهری گرانبها یاد کرد و افزود: شهید سلیمانی ابرمرد جبهه های ایثار، معمار جغرافیای مقاومت و کسی بود که رهبر معظم انقلاب وی را به بزرگی ستوده و سرمایه جهان اسلام خوانده بودند.
امام جمعه بجنورد افزود: بدون شک با این شهادت، تمام جبهه مقاومت در هر کجا که هست،  لحظه ای در خونخواهی این مرد بزرگ از پای نخواهد نشست.

حجت الاسلام یعقوبی در توصیف شخصیت شهید سلیمانی اظهار داشت: او سرداری بود که اخلاص تار و پود زندگیش بود و برای مدال، مقام، شهرت و ثروت کار نکرد، بی نام و نشان خدمت های زیادی در جای جای ایران و در هرجا که جهان اسلام نیاز داشت، انجام داد.

وی افزود: سردار سلیمانی یار وفادار فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، در هر کجایی که به ایشان نیاز بود تنها با اشاره در میدان حضور می یافت، سوریه و عراق را از دست تروریست ها نجات داد، ایشان راه مقاومت را باز کرد و در واقع معمار جبهه مقاومتی بود که در جهان اسلام شکل گرفت.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش به فرازی از نهج البلاغه امام علی (ع) پس از گسیل کردن او به مصر اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در نامه خود به مردم مصر نوشتند که برای شما کسی فرستادم که به تمام معنی بنده خدا است، بنده آواز و شهرت نیست، شخصی فرستادم که مدال افتخارش عبودیت خداست و هنگامی که همه دشمن همصدا می شوند او در چنین میدانی ترس را می ترساند، عقب نشینی ندارد و خط مقدم را حفظ می کند، شمشیرش کند نمی شود و هیچ حمله وی بی دلیل نیست.
وی از سردار سلیمانی به عنوان مالک اشتر رهبری یاد کرد و اظهار داشت: این سردار بزرگ به آرزوی دیرینه اش رسید و با شهادت جاودانه شد.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: سردار سلیمانی کاری کرد که جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفت و افزود: دشمنان ایران اسلامی نمی توانستند اقتدار ایران اسلامی را ببینند، دشمن نگران است چرا که قدرت ایران را در دریا و منطقه دیده است.