پکن- ایرنا- رییس موسسه مطالعاتی کشورهای عربی و چین دانشگاه "نینگ شیا" چین اظهار کرد به دلیل ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در حمله بالگردهای آمریکایی، تنش ها در خاورمیانه در سال جاری میلادی بشدت تشدید خواهد شد.

به گزارش ایرنا «لی شیائو شیانگ» روز یکشنبه در گفت و گو با روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین افزود: مساله شهادت سردار سلیمانی در کنار وضعیت لیبی، مسایل سوریه و عراق و مشکلات دیگر در خاورمیانه نشان دهنده آن است که منطقه سالی بسیار پر تنش خواهد داشت.

لی با اشاره به اینکه همه کارت ها روی میز است اذعان کرد سیاست آمریکا در خاورمیانه و تنش میان ایران و آمریکا به موضوعی بسیار جدی در سطح بین الملل تبدیل شده است.

استاد دانشگاه نینگ شیا با اشاره به اتهامات واهی آمریکا علیه ایران در مسایل مختلف تصریح کرد اوضاع بسیار پر تنش است و اگر از کنترل خارج شود هر لحظه ممکن است تنش ها به درگیری منجر شود.

او تصریح کرد اگرچه فشارهای آمریکا علیه ایران هر روز بیشتر شده است اما ایران همواره از خود خویشتنداری نشان داده است اکنون نیز جامعه جهانی باید نقش خود را در این زمینه ارایه کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست