تهران-ایرنا- مجمع وزیران ادوار اقدام ناجوانمردانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی را زمینه ساز بالا گرفتن منازعات عنوان کرد و افزود: در چنین فضایی، ایران بی‌گمان با حفظ ابتکار عمل، حق انتقام و اقدام متقابل را برای خود حفظ می‌کند.

"مجمع وزیران ادوار" روز شنبه در پی شهادت سردار سرلشکر سپهبد قاسم سلیمانی با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: سپهبد قاسم سلیمانی، از بدو پیدایش این شجره طیبه با حضور فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با دشمن بعثی، گروه‌ها و جریان‌های تجزیه‌طلب در مرزهای کشور و در نهایت مبارزه و نابودی داعش (این فرزند نامشروع آمریکا و اسرائیل) در منطقه باعث ایجاد کینه‌ای عمیق در این بزدلان شد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: مطمئنا، این اقدام ناجوانمردانه آمریکا، ظرفیت بالا گرفتن درگیری‌ها و منازعات بی‌پایانی را دارد. در چنین فضایی، ایران، بی‌گمان با حفظ ابتکار عمل حق انتقام و اقدام متقابل را برای خود حفظ می‌کند.
مجمع وزیران ادوار تاکید کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های این سرباز اسلام بر مردم منطقه پوشیده نیست و این عروج ملکوتی باعث حزن و اندوه میلیون‌ها انسان آزاده در دنیا و منطقه و هم‌زمان موجب شادی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب گردید.
این بیانیه افزود: مجمع وزیران ادوار از مجاهدت‌ها، اخلاص و ایثارگری‌های این شهید شاهد که با همه نیروهای انقلاب رابطه‌ای صمیمانه داشت و شخصیتی فراجناحی و فدایی اسلام و انقلاب بود، تجلیل کرد.

مجمع وزیران ادوار، تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی به رهبری معظم انقلاب، خانواده معزز وی، عموم مردم ایران و جریان‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان، انزجار خود را از اقدام خصمانه و ددمنشانه رییس جمهوری آمریکا اعلام و اطمینان دارد که این حرکت بزدلانه او از طرف مجاهدان و جریان‌های مقاومت در منطقه و ایران بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا،  سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه -سیزدهم دی‌ماه- در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.