بیروت - ایرنا - روزنامه ی سیاسی و مستقل «الدیار» چاپ بیروت امروز (دوشنبه) نوشت: ترور «قاسم سلیمانی» خطرناک ترین تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و جنایت بزرگ این کشور است که سرآغاز عملیات شهادت طلبانه در منطقه ی خاورمیانه خواهد بود.

این روزنامه لبنانی در ادامه گزارش خود افزود: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن «قهرمان میدان های غزه در فلسطین، عراق، جنوب لبنان، جولان، دمشق، حُمص، حَماه، تِدمر، تل ابیض، حلب و صلاح الدین در سوریه و مرزهای یمن با عربستان»، پس لرزه های شدیدی در منطقه ی خاورمیانه خواهد داشت.

الدیار تاکید کرد: صدور فرمان ترامپ به انجام عملیات تروریستی در عراق که مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار گرفت شعله های جنگ شهادت طلبانه را علیه این رژیم و نیز منافع و نیروهای نظامی آمریکا  در منطقه روشن خواهد کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

این روزنامه نوشت: اکنون در فضای مجازی و شبکه های اجتماعیِ کشورهای منطقه این پیام خطاب به افسران و سربازان آمریکایی منتشر می شود که «عمودی آمده اید و افقی (جسدشان) به آمریکا بازخواهید گشت». معنای این پیام آن است که با کشته شدن افسران و سربازان آمریکایی، ترامپ دوباره برنده ی انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد.

 الدیار افزود : ایران و عراق در قبال عملیات ترور سردار سلیمانی فرمانده (شهید) نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) سکوت اختیار نمی کنند و نخستین تصمیم نمایندگان مجلس این کشور این بود که ۸۸ درصد آنان رای به اخراج نیروهای آمریکا از عراق دادند.

به نوشته ی الدیار «سه پایگاه بزرگ هوایی آمریکا با ۱۴ هزار افسر و سرباز در عراق وجود دارد اما این کشور ۱۴۰ هزار نیروی الحشد الشعبی دارد که پیرو سلیمانی و المهندس هستند».

روزنامه ی لبنانی افزود: در واکنش به ترور این دو و نیز حمله ی هوایی هفته ی گذشته آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی در استان الانبار عراق، ظرف امروز و روزهای گذشته موشک های کاتیوشا به پایگاه های آمریکا در عراق و نیز منطقه ی سبز بغداد شلیک شده است.

الدیار نوشت: این اقدام واکنشی نیروهای عراق، موجب خروج  سفیر و اتباع آمریکا از بغداد شده و تنها نیروهای نظامی این کشور در پایتخت عراق و شهرهای دیگر، باقی مانده اند.

این روزنامه در پایان گزارش خود به پیامدهای ویرانگر اقتصادی جنگ احتمالی در منطقه ی خاورمیانه اشاره کرد.