تهران- ایرنا- باشگاه‌های اسپانیایی حاضر در نسخه جدید سوپرجام این کشور که قرار است با وجود جنجال‌های زیاد، در عربستان سعودی برگزار شود، تنها ۹ درصد از مجموع 12 هزار بلیت اختصاص یافته به خود را فروخته‌اند.

گزارش منتشر شده در نشریه ال‌موندو خلاصه‌ای از چگونگی فروش ناچیز بلیت‌ها را برای این تورنمنت که به میزبانی عربستان برگزار می‌شود، ارائه کرده است؛ میزبانی سعودی‌ها از این تورنمنت به شدت جنجال برانگیز بوده و علاوه بر این، مسافت طولانی از مادرید تا ریاض (چیزی در حدود ۶ هزار ۶۷۲ کیلومتر) یکی از عمده دلایل فروش ناچیز بلیت‌ها محسوب می‌شود.

باشگاه اتلتیکومادرید تنها ۵۰ بلیت فروخته و والنسیا به عنوان قهرمان جام حذفی فقط موفق به فروش ۲۶ بلیت شده است.

بارسلونا و رئال مادرید نیز به ترتیب به طور تقریبی ۳۰۰ و ۷۰۰ بلیت به فروش رسانده‌اند و اکثر بلیت‌ها توسط هواداران و اعضای کانون‌های هواداری این ۲ تیم در خاورمیانه خریداری شده است.

هزینه پرواز به طور میانگین ۶۰۰ یورو است که با افزودن هزینه‌های محل اقامت به رقم تقریبی هزار یورو می‌رسد.

گفته می‌شود باشگاه اتلتیکو برای ۵۰ هوادار خود بلیت تهیه کرده و در صورت صعود تیم «دیگو سیمئونه» به فینال این تورنمنت، بلیت این مرحله را نیز به طور رایگان در اختیار آنان قرار خواهد داد.

تیم تحت هدایت سیمئونه نهم ژانویه در جده مقابل بارسلونا به میدان می رود و نیمه نهایی دیگر نیز مابین والنسیا و رئال یک روز قبل از این دیدار برگزار می‌شود.

این نخستین باری است که این رقابت‌ها با حضور بیش از ۲ تیم و خارج از اسپانیا انجام می‌شود.