تهران-ایرنا- خبرگزاری رسمی کوبا در گزارشی ضمن اشاره به حضور گسترده و انبوه مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش عنوان کرد: میلیون‌ها نفر روز گذشته در این مراسم حضور یافتند تا با سردار سلیمانی وداع کنند.

خبرگزاری پرنسا لاتینا در این گزارش عنوان کرد: انبوه جمعیت روز گذشته در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی فریاد می زدند: "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل".

شرکت‌کنندگان در این مراسم پیکرهای سردار سلیمانی و همرزمانش را در تهران تشییع کرده و این پیکرها به شهر کرمان انتقال یافتند.

پرنسا لاتینا تصریح کرد: این مراسم طی روزهای گذشته در شهرهای اهواز و مشهد برگزار شده بود و مردم این دو شهر نیز حضور گسترده ای داشتند.

در ادامه این گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا آمده است: حمله آمریکا علیه سردار سلیمانی موجی از خشم و تنفر از آمریکا را در ایران و عراق به وجود آورده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

رسانه های جهان روز گذشته با زیرنویس هایی مانند «حضور چند میلیونی مردم تهران در مراسم تشییع سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس» و «حضور باشکوه مردم تهران در مراسم تشییع شهدای مقاومت» نسبت به حضور این جمعیت چند میلیونی در مراسم تشییع ابراز شگفتی کردند.