بغداد - ایرنا - پیکر سردار شهید «ابومهدی المهندس» رئیس ستاد عملیات «الحشد الشعبی» عراق امروز (سه شنبه) با حضور صدها هزار نفر از مردم بصره - زادگاه شهید - تشییع شد.

پیکر ابوالمهندس بامداد یکشنبه برای تشییع همراه پیکر شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و دیگر شهدای مقاومت از طریق فرودگاه نجف به اهواز انتقال یافته بود.
پیکر این شهیدان پس از اهواز در شهرهای مشهد، تهران و قم با حضور جمعیت میلیونی و استقبال تاریخی ملت ایران تشییع شد.
پیکر ابو المهندس سپس صبح امروز از ایران به بصره زادگاه شهید انتقال یافت و در میان حزن و اندوه مردم این استان تشییع شد.
استقبال مردم بصره از مراسم تشییع شهید به حدی گسترده و باشکوه بود که ازدحام جمعیت باعث شد پیکر شهید با تاخیر چند ساعته وارد محل تشییع شود.
هزاران نفر از مردم بصره از بامداد سه شنبه در پاسگاه مرزی شلمچه برای تحویل پیکر ابو المهندس اجتماع کردند، به طوری که جمعیت تشییع کننده از شلمچه تا میدان های «هواپیمایی» و «سعد» در مرکز بصره از مرز 500 هزار نفر فراتر رفت.
پیکر شهدای مقاومت پیش از این، شنبه تا بامداد یکشنبه گذشته با حضور گروه های مختلف مردم، مسوولان دولت‌ و نمایندگان پارلمان، روحانیان شیعه و سنی، عشایر و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی عراق و در میان استقبال تاریخی مردم بغداد، کربلا و نجف تشییع شد.
بسیاری از مقام های بلند پایه عراقی از جمله «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور، «سید عمار حکیم» رییس جریان حکمت، «هادی العامری» فرمانده جدید الحشد الشعبی و شماری از مسوولان احزاب و گروه های عراقی در آیین تشییع شهدا شرکت داشتند.
مردم بصره در آیین تشییع با شعارهای «کلا کلا آمریکا و کلا کلا اسرائیل» (نه به آمریکا و نه به اسراییل) بر حمایت از مقاومت اسلامی و ادامه راه شهدا تاکید کردند.
بر افراشتن پرچم های الحشد الشعبی و عراق به همراه حمل گسترده تصاویر شهیدان سلیمانی و ابو المهندس و بنرهایی با مضمون نفرت از آمریکا و اسرائیل از جلوه های آیین تشییع مردم بصره بود.
پیکر ابو المهندس پس از تشییع در بصره برای تدفین به نجف انتقال داده می شود تا در قبرستان «وادی السلام» و جوار بارگاه ملکوتی امام علی علیه السلام دفن شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان و رئیس عملیات نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.