همدان- ایرنا- محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی موجی از وحدت را در مردم منطقه و کشور ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی همدان بیان کرد: از فضایل شهید سلیمانی اخلاص و مردمی بودن او بود همچنین با وجود خدمات زیاد در منطقه ولی این شخصیت بی ادعا بود.

وی اضافه کرد: گاهی با وجود تهدید و تبلیغ زیاد با استفاده از تمامی ابزارها و رسانه ها، ولی حضور و مشارکت مردم در یک آیین کمرنگ است اما برای تشییع این شهید مردم خودجوش حضور یافتند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تشییع پیکر این شخصیت بی نظیر و حتی حضور مردم در پاسداشت شهید سلیمانی بسیار باشکوه و بی نظیر بود که باید رمز و راز این همه علاقه به سردار سلیمانی بررسی شود.

حجت الاسلام فرحزاد یادآوری کرد: شهید سلیمانی برای ملت و دولت لبنان، سوریه و عراق کارهای زیادی انجام داد حتی عراقی ها می گویند اگر کمک شهید سلیمانی نبود این کشور سقوط می‌کرد.

وی ادامه داد: سپهبد قاسم سلیمانی در زمان حیات منفعت و سود زیادی داشت اما شهادت او چند برابر حیات او تاثیر مثبت داشت چون موجی که در مردم منطقه و کشور ایجاد کرد بی نظیر بود.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه از متولیان و مسوولان خواست مستندی در مورد زوایای زندگی این شخصیت بسازند تا آیندگان هم به ابعاد شخصیتی این شهید پی ببرند.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه به بیان ویژگی های حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: ایشان سرور زنان عالم هستند و صبر در مسیر حق و خداوند متعال، از خصوصیات بارز وی است. 

وی با بیان اینکه آلوده نشدن قلم، چشم و زبان به گناه بسیار مهم است اظهار داشت: طبع و هوای نفس انسان امر به بدی و تخلف می کند و در این مسیر اگر کمک خداوند نباشد همه سقوط می‌کنیم.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: با وجود هجمه های فرهنگی و تحریم ها مقاومت و صبوری مردم، تحمل مشکلات اقتصادی، گلایه نکردن و کفر نگفتن بسیار حایز اهمیت است.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.