سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: اولویت دولت تدبیر و امید در بودجه عمرانی سال ۹۹ پرداخت مطالبه‌های پیمانکاران مجری طرح‌های مختلف است.

وحید قربانی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات عمرانی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، بدون ذکر میزان طلب پیمانکاران طرح‌های عمرانی، افزود: آمارهای دقیق در این زمینه در حال بررسی است و به زودی منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: در وهله اول، اعتبارات عمرانی صرف پرداخت بدهی‌ دولت به پیمانکاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور ادامه داد: رویکرد بودجه نویسی چند سال اخیر تخصیص اعتبار به طرح‌هایی بود که در همان سال بودجه‌ای به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های عمرانی نیمه تمام اولویت بعدی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با هدف بهره‌وری حداکثری از منابع محدود ریالی در اختیار دولت، از تعریف طرح‌های جدید غیرضروری خودداری می‌شود.

قربانی، اجرای همزمان طرح‌های  عمرانی بی‌شمار و بدون لحاظ اولویت‌بندی را یکی از موانع در مسیر توسعه برشمرد و افزود: اجرای این طرح‌ها با در نظر گرفتن اولویت و نوبت‌بندی سبب تمرکز اعتبارات بر تعداد محدودتری از طرح‌های عمرانی و در نتیجه تسریع در زمان بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور یادآور شد: گزارش تعداد طرح‌های نیمه تمام عمرانی و نیز بدهی دولت به پیمانکاران پس از بررسی نهایی اعلام می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در سفری دو روزه به استان سمنان از طرح تعریض محور ایوانکی به سردره، آبرسانی به شهرستان گرمسار، ساختمان کتابخانه و گام اول دانشکده مهندسی دانشگاه سمنان، ارتقای جاده نظامی سمنان، و تامین آب آشامیدنی سرخه بازدید کرد.