محسن شجاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد موضوع این تماس ها اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودکآزاری بوده و مواردی مثل فرار از خانه و مسائل عمومی در ردههای بعدی قرار دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۸۰۹ پرونده مرتبط با آسیب در پایگاههای اورژانس اجتماعی استان تشکیل شده است، افزود: در مجموع ۲۴ هزار خدمت با موضوعات مختلف در این پایگاهها ارائه شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: ۵۲۷ مورد مراجعه مستقیم به مراکز سیار نیز انجام شده است، ضمن اینکه ۲هزار و ۲۳۶ خدمت از جمله مددکاری و مشاوره به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
وی یادآور شد: خط تلفن اورژانس اجتماعی خط مداخله است و موضوعی که مطرح میشود یا به خط تلفن مشاوره (۱۴۸۰) ارجاع داده میشود و یا اینکه در صورت نیاز فرد به مرکز مداخله برای رفع مشکل دعوت خواهد شد.
شجاعی تاکید کرد: همچنین در صورت نیاز تیم مددکاری و روان شناسی مرکز به منظور مداخله در مشکل مورد نظر به صورت مستقیم در مکان مورد نظر فرد تماس گیرنده حضور پیدا میکنند.
مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کردستان از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد، این مرکز هم اکنون در تمام شهرهای استان به غیر از شهرستان سروآباد فعال بوده و خدمات مشاوره ای ارایه می دهد.