زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا (س) بهترین الگوی بانوان مسلمان و ترویج فرهنگ عفت و حیای فاطمی برای هدایت جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی روز جمعه در مراسم گرامیداشت دهه فاطمیه و بزرگداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان همایش فاطمی در ایرانشهر اظهار داشت: توجه به حیا، عبادت و معنویت از ویژگی های بارز حضرت زهرا (س) بود. 

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی پیروی و اطاعت از رسول خدا(ص) و حامی ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) را درس مهم زندگی حضرت زهرا (س) برای جهانیان عنوان کرد و گفت: آن حضرت اسوه ای کامل و جامع برای زنان جامعه اسلامی است و سیره عملی ایشان در همسرداری، تربیت فرزند، خانه داری، روابط اجتماعی و به ویژه حجاب نمونه و الگوی شایسته ای برای تمامی زنان عالم است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید سلیمانی گفت: آن شهید والا مقام با ایمان به خدا، عمر خود را صرف جهاد و مبارزه با ظلم و تباهی کرد و شخصیت معنوی و مجاهدت های او باید تبیین شود.

فرمانده سپاه ایرانشهر نیز گفت: بانوانی که حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند فرزندانی همچون سردار سلیمانی پرورش می‌دهند. 

سرهنگ پاسدار حسین پودینه با اشاره به حماسه‌ای که شهادت سردار قاسم سلیمانی به عنوان یکی از شاگردان مکتب حضرت زهرا (س) در ایران ایجاد کرد، گفت: امروز مثال عینی این همبستگی و پیوستگی اجتماعیِ برآمده از شهادت را می‌توان در شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و پیامدهای وحدت بخش آن دید.