سنندج - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان متقاضی تسهیلات اشتغال در بانک‌های عامل تشکیل پرونده داده و در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

فرهاد عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری اعتبارات اشتغالزایی ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بهزیستی استان ۵۸۴ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۴۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن از سوی بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از این میزان ابلاغی از سوی بانک‌های عامل به ۸۸۷ نفر از مددجویان متقاضی پرداخت شده ضمن اینکه در این میان بانک‌های ملی، تجارت و سپه بیشترین پرداختی و بانک‌های ملت و صادرات حداقل پرداختی را داشته‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ نفر دیگر از متقاضیان نیز در بانک‌های عامل تشکیل پرونده داده و در نوبت دریافت تسهیلات خود هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال مجموع اعتبارات ابلاغی جذب و به متقاضیان پرداخت شود.

وی به وضعیت اعتبارات طرح‌های روستایی نیز اشاره و اضافه کرد: امسال تاکنون ۱۵۷ طرح روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها پرداخت شد.

عزیزی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ مورد شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد از طریق تسهیلات خود اشتغالی، پرداخت تسهیلات به کارفرمایان و ایجاد مراکز جدید ایجاد شد که این میزان ۱۰۱ درصد بیشتر از تعهد داده شده بود.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.