شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۱۸۸ داوطلب ثبت‌نامی حاضر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۳ نفر تایید صلاحیت شدند.

سعید صالحی شامگاه یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۲۲۹ داوطلب ثبت‌نامی برای رقابت‌ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، ۴۱ نفر انصراف دادند و در نهایت از ۱۸۸ داوطلب موجود ۵۳ نفر تایید، صلاحیت ۶۱ نفر احراز نشد و ۷۴ نفر رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: برهمین اساس از مجموع داوطلبان ثبت‌نامی، ۲۸.۲ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند، ۳۹.۴ درصد داوطلبان ردصلاحیت و ۳۲.۴ درصد داوطلبان مشمول شرایط عدم احراز صلاحیت شدند.

صالحی، با اشاره به تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در حوزه‌های انتخابیه این استان، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان از مجموع ۷۷ داوطلب، ۱۵ نفر تایید، ۲۲ نفر ردصلاحیت، ۲۰ نفر عدم احزار صلاحیت و ۲۰ نفر هم انصراف دادند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه انتخابیه بروجن نیز از ۴۷ نفر داوطلب، ۱۳ نفر تایید صلاحیت، ۱۷ نفر ردصلاحیت، ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۵ نفر نیز انصراف دادند.

صالحی همچنین از تایید صلاحیت ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ خبر داد و گفت: از مجموع ۵۲ نفر داوطلب ثبت نامی در این حوزه انتخابیه، ۱۸ نفر عدم احراز صلاحیت، ۱۷ نفر ردصلاحیت و ۷ نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا نیز از ۵۳ نفر داوطلب ثبت‌نامی، ۱۵ نفر تایید صلاحیت، ۱۸ نفر ردصلاحیت و ۱۱ نفر عدم احزار صلاحیت شدند و ۹ نفر نیز انصراف دادند.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظر هیات های نظارت درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان امروز به افراد اعلام شده است و آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان تایید نشده تا ۲۶ دی ماه فرصت دارند شکایت خود را به همراه مدارک به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان و یا هیات مربوطه در تهران ارائه کرده و رسید دریافت کنند.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.