اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در پی بارش برف در این استان صبح امروز عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و پلیس راه به ۳۵۲ نفر در راه مانده و گرفتار در برف امدادرسانی کردند.

منصور شیشه فروش روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ۳۲۴ تیم امدادی همزمان با شروع بارش‌ها در جاده‌ها و مناطق شهری و روستایی مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های امدادی متشکل از ۷۵۰ نیروی امدادی و ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۴۱ راهدارخانه، ۲۰۰ پایگاه اورژانس با تیم‌های فوریت‌های پزشکی فعال و همچنین ۴۵ پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر و ۳۰ پایگاه پلیس راه در مناطق مختلف مستقر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: همچنین عوامل امدادی در شهرداری‌ها و آتش نشانی‌ها و تیم‌های ستاد برف روبی شهرداری‌ها در ۱۰۷ شهر آماده شدند.

به گفته وی جبهه هوای سرد و برفی از صبح امروز مناطق شمالی استان از جمله خوانسار، گلپایگان، نطنز، قمصر، نیاسر،  برزک کاشان، نایین و گردنه ملا احمد را در برگرفت و بعد از ظهر هم مناطق جنوبی این استان از جمله سمیرم و شهرضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه دمای هوا از فردا (چهارشنبه) کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد ادامه داد: توصیه‌های لازم در این زمینه اعلام شده و همه همشهریان باید مصرف بهینه گاز و صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند تا روند گازرسانی به نقاط مختلف استان با مشکل مواجه نشود.

وی تصریح کرد: توصیه‌های لازم به همه اداره‌ها، صنایع و مساجد استان در مورد خاموشی سامانه‌های گرمایشی در بعد از ظهر و صرفه جویی در مصرف گاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: استقرار هوای سرد و برف باقیمانده بر روی زمین برای امشب و فردا و تا آخر هفته موجب یخبندان معابر و خیابان‌ها خواهد شد.    

وی به شهروندانی که قصد سفر به مناطق غربی، جنوبی و برفگیر استان را دارند توصیه کرد که زنجیر چرخ همراه داشته و رعایت کامل ایمنی تردد در جاده را داشته باشند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: تیم‌های برف روبی در شهرها و روستاها و مناطق مختلف در حال برف روبی هستند و جاده‌ها بازگشایی شده و مورد خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: توصیه مهم مدیریت بحران استان در زمینه مدیریت بهینه مصرف گاز و صرفه جویی است و شهروندان برای سفر به مناطق برفگیر و کوهستانی زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به‌همراه داشته باشند.