تهران- ایرنا- قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط دهه فجر امسال با توجه به حوادث اخیر فراتر از مناسبت تقویمی است،‌ گفت: بر این اساس رسالت رسانه‌ها نیز در دهه فجر امسال خطیرتر است.

نصرت الله لطفی روز چهارشنبه در نشست کارگروه ارتباط با رسانه های دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارکرد: کاربرد رسانه از واقعیت‌های انکارناپذیر است،‌ در بحث دعوت، اعلان فراخوان و تهییج افکار عمومی برای حضور هرچه باشکوه تر در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و بزرگداشت دهه فجر، رسانه‌ها نقش اساسی دارند.

وی افزود: حلقه وصل همه امکانات رسانه ها هستند، شرایط امسال ما با توجه به شهادت سردار سلیمانی، حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق و سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ اوکراین فراتر از مناسبت تقویمی است و این حساسیت باید مد نظر رسانه‌ها باشد.

لطفی ادامه داد: دهه فجر یک پدیده منحصر بفرد است چون در هیچ‌جای دنیا همه مردم به صورت هماهنگ در یک روز جشن بزرگداشت پیروزی انقلاب را طی ۴۰ سال شاهد نیستند بنابراین به خودی خود این رویداد و بزرگداشت این حماسه قابل ارج نهادن است، اما با توجه به حوادث اخیر شرایط امسال حساس تر است؛ که این حساسیت وجه تمایز دهه فجر امسال با سال های گذشته است. 
وی بر لزوم هماهنگی بیشتر تمامی نهادها و دستگاه های مرتبط برای برگزاری مراسم و نقش آفرینی رسانه ها را تاکید کرد و گفت: رسالت رسانه ها با توجه هتاکی های بیشرمانه نظام سلطه در گوشه و کنار کشور امسال خطیرتر است.

در این نشست که برای هماهنگی برنامه ها و اظهارنظر اعضای کارگروه در جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم دهه فجر و گستردگی ابعاد رسانه ای این رویداد تشکیل شده بود، اعضا پیشنهاداتی کلی و جزئی از جمله قدرتمندی رسانه های داخلی در فضای مجازی، تشکیل اتاق فکر مشترک رسانه هاف ارائه بسته های خبری برای عرضه در رسانه های خارجی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارائه دادند.

تسهیل فرایند حضور خبرنگاران از مرحله ثبت نام و صدور کارت خبرنگاران و هماهنگی های بیشتر جهت ارائه امکانات ویژه تر، تخصیص چند جایگاه ویژه به خبرنگاران حاضر در مراسم و غیره نیز از جمله مشکلات و دیگر پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای کارگروه و نمایندگان رسانه های مختلف در این نشست بود. ۲۴ نهاد و سازمان عضو این کارگروه هستند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور شعار محوری ایام‌الله ۲۲ بهمن ماه امسال و چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را با عنون «انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایت مداری، جهاد و مقاومت» اعلام کرده است.

قرار است از سوی این شورا تمثال شهید سپهبد قاسم سلیمانی بین راهپیمایان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن توزیع شود.

نامگذاری روزهای دهه فجر امسال از سوی این شورا به شرح زیر اعلام شده است: 

شنبه (۱۳۹۸/۱۱/۱۲)

مناسبت: بازگشت پیروزمندانه حضرت امام خمینی  (رحمت الله علیه)

عنوان روز: ولایتمداری، انقلابی‌گری، پیوند ناگسستنی امت و امام

یک‌شنبه ( ۱۳۹۸/۱۱/۱۳)

عنوان روز: تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی، تمدن نوین اسلامی

دوشنبه (۱۳۹۸/۱۱/۱۴)

مناسبت: روز فناوری فضایی

عنوان روز: جوان انقلابی، جهاد علمی، امیدآفرینی

سه‌شنبه (۱۳۹۸/۱۱/۱۵)

عنوان روز: مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید

چهارشنبه (۱۳۹۸/۱۱/۱۶)

عنوان روز: سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اعتلای منزلت زن، تحکیم خانواده

پنج‌شنبه (۱۳۹۸/۱۱/۱۷)

مناسبت: روز خانواده

عنوان روز: معنویت، ایثار، شهادت

جمعه (۱۳۹۸/۱۱/۱۸)

عنوان روز: قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

شنبه  (۱۳۹۸/۱۱/۱۹)

مناسبت: روز نیروی هوایی/ سالروز وفات حضرت ام‌البنین/ روز تکریم مادران و همسران شهدا

عنوان روز: امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی

یک‌شنبه (۱۳۹۸/۱۱/۲۰)

عنوان روز: مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد

دوشنبه (۱۳۹۸/۱۱/۲۱)

عنوان روز: جهاد، مقاومت، استکبارستیزی

سه‌شنبه (۱۳۹۸/۱۱/۲۲)

مناسبت: پیروزی انقلاب اسلامی/چهلمین روز شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهید وی

عنوان روز: حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها