همدان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان از آمادگی برای واگذاری ۷۰ طرح دولتی استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با موافقت استاندار سرمایه‌داران بومی در اولویت قرار می‌گیرند.

علی اصغر زبردست شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: بخشی از طرح های نیمه تمام و یا آماده بهره برداری استان که خارج از توان دولت هستند برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شود. 

وی خواستار در اولویت بودن سرمایه داران حقیقی و حقوقی بومی استان در فرایند واگذاری شد و گفت: چنانچه در داخل استان این طرح مورد استقبال قرار نگرفت به غیر بومی ها واگذار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان پرداخت اوراق بهادار به جای پول نقد به پیمانکاران طرح های دولتی را از مشکلات استان ذکر کرد و  گفت: این اوراق در هنگام مبادله با بورس به جای ۱۵ درصد با تنزیل ۲۰ درصدی مواجه می شوند که شایسته نیست.

زبردست گفت: این موضوع در پیمان های مختلف رقم هنگفتی از خسارت و زیان را به پیمانکاران تحمیل می کند که فعالان این عرصه را زمینگیر کرده است.

استاندار همدان نیز با پیشنهاد زبردست برای در اولویت بودن سرمایه داران بومی موافقت کرد و گفت: در زمینه واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی رتبه اول کشور را داریم.

سید سعید شاهرخی خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد واگذاری طرح‌های دولتی کشور متعلق به همدان است و امیدواریم در ادامه نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در اولویت بودن همدانی ها به معنی ارزان فروشی طرح ها نیست و طبق قوانین و مقررات وضع شده فارغ از تبعیض با متقاضیان برخورد می کنیم.