مشهد- ایرنا- "پویش مهربانی" در مدارس استان خراسان رضوی به منظور کمک به هموطنان سیل زده استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور جمع‌آوری و ارسال هدفمند کمک‌های دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان برای هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان این پویش فرهنگی و اجتماعی در تمام مدارس استان برگزار می‌شود.
علیرضا مالک اشرفی افزود: در این ارتباط ستاد کمک به سیل‌زدگان در ادارات آموزش و پرورش تشکیل می‌شود که مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در این ستاد مورد نظر است، همچنین از ظرفیت شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان نیز استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: شماره حساب ۸۸۰۴۰۹۰۲۴ به نام صندوق امداد ولایت برای واریز کمک‌های نقدی در این زمینه اعلام می‌شود.
وی گفت: لوازم مورد نیاز سیل‌زدگان از جمله لباس و پوشاک نو، پتو، زیرانداز، مواد خوراکی و غذای بسته بندی شده با تاریخ مصرف مدت دار، لوازم بهداشتی مختلف و لوازم التحریر نیز به عنوان کمک‌های غیر نقدی جمع‌آوری می‌شود. همچنین اهدای لوازم خانگی و برقی قابل استفاده و سالم مانند یخچال، اجاق گاز و امثال آن بلامانع است.
مالک اشرفی افزود: کمک‌های اهدایی از امروز تا پایان دی ماه در مدارس استان جمع آوری و تحویل سازمان دانش‌آموزی ادارات آموزش و پرورش خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به پیشگام بودن فرهنگیان و دانش‌آموزان استان در کمک به هموطنان و در راستای عمل به فراخوان رهبر معظم انقلاب برای کمک بیشتر به سیل زدگان، بتوانیم برای جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به مردم جنوب شرق کشور گام موثری برداریم.