سید جواد حسینی شنبه شب در جمع مدیران مدارس استثنایی سبزوار افزود: باید با ایجاد کارگاههای درون مدرسهای برای دانشآموزان دارای نیاز ویژه، رشد مهارتها و ارتباط آنها با بازار کار را فراهم نماییم.
وی با اشاره به توسعه کیفی فعالیتهای درون مدرسهای ادامه داد: تجاری سازی دستاوردهای دانشآموزی مورد توجه و تمرکز جدی آموزش و پرورش است.
وی گفت: موضوع مهم دیگری که در آموزشگاههای استثنایی مورد توجه است ایجاد سالنهای ورزشی درون مدرسهای است.
حسینی با اشاره به اهمیت ورزش در این مدارس افزود: در مدارسی که فضای لازم برای ایجاد سالنهای درون مدرسهای با ابعاد ۲۰۰ متر فراهم باشد، این مکانهای ورزشی ایجاد میشود.
وی ادامه داد: توجه به ارتقای اداری و رفاهی معلمان مدارس استثنایی، جذب نیروی متخصص و کاهش تمرکز و افزایش اختیارات مدیران این مدارس، مناسب سازی فضا، تجهیزات و محتوای کتابهای درسی مورد توجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
حدود ۱۵۳ هزار دانشآموز دارای نیاز ویژه کشور در هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه، ۸۰۰ مدرسه پشتیبان و ۵۰ مرکز اوتیسم به شکل تلفیقی و ویژه مشغول تحصیل هستند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
سبزوار- ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مهارتآموزی یکی از اولویتهای مهم این سازمان برای دانشآموزان دارای نیاز ویژه است.