همدان- ایرنا- رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیران پروازی نباید در راس شرکت‌هایی که شهرداری در آن سهام‌دار است، قرار بگیرند.

حسین قراباغی روز یکشنبه در نشست شفاف‌سازی سهم شهرداری از شرکت‌های سهام دار نظیر تله کابین گنج نامه و سیاحتی علیصدر همدان اظهار داشت: مدیران این شرکت ها پیرامون حسابرسی ها باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: ارایه گزارش مالی و سایر موارد به عنوان سهام دار بودن شهرداری از شرکت ها مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر همدان است.

قراباغی خاطرنشان کرد: این شرکت ها باید با حضور در نشست های شورا نسبت به گزارش سود و زیان و سایر امور، اقدام لازم را داشته باشند.

دیگر عضو شورای شهر همدان نیز در این نشست گفت: با گذشت یک سال و نیم از زمان پیگیری وضعیت سهام شهرداری از این ۲ شرکت سیاحتی و گردشگری، هنوز گزارشی به شورا ارایه نشده است.

علی اکبر کاووسی افزود: تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و انتظار داریم هرچه سریعتر گزارش لازم ارایه شود.

وی اضافه کرد: باید پاسخگوی شفاف ‌سازی به مردم باشیم و اعلام کنیم که از این ۲ شرکت چقدر درآمد، سود و زیان داشته‌ایم.

شهردار همدان نیز در این نشست گفت: این شرکت ها براساس اصول بازرگانی اداره می شوند و دارای مجامع هستند.

عباس صوفی افزود: از سازمان سرمایه گذاری شهرداری خواسته ایم تا گزارش لازم را به کمیسیون سرمایه گذاری شورا ارایه دهند.

وی اضافه کرد: این شرکت ها دارای حسابرسی هستند و به طور قطع شورا را در جریان جزییات قرار می دهند.

صوفی درباره افزایش بودجه پیشنهادی اظهار داشت: بودجه شهرداری در حوزه های مختلف را تا ۳۰ درصد افزایش پیشنهاد دادیم و رشد این میزان بودجه با توجه به میزان افزایش تعرفه ها، حقوق و دستمزدها و سایر هزینه ها است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز با وجود اینکه تعرفه ها، حقوق و دستمزدها ۱۵ درصد افزایش تعیین شده بود اما با ۴۰ درصد رشد هزینه ها مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در تعرفه های شهرداری انصاف رعایت شد، گفت: در بودجه سال آینده توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، مباحث فرهنگی، اجتماعی، فضاهای آموزشی، توجه به اقشار آسیب پذیر و نیز رشد فضای سبز شهری لحاظ شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر اینکه شهرداری برای تولید درآمد فقط به صدور پروانه ها تمرکز نکند، گفت: سایر برنامه های پوششی برای تامین و تولید درآمد منظور شود.

کامران گردان افزود: در میزان افزایش بودجه شهرداری برای سال آینده اعضای شورای اسلامی شهر همدان تصمیم گیری نهایی را انجام می دهند.

وی بیان کرد: حتی افزایش درصد پیشنهادی باعث نمی شود بودجه تحقق پیدا کند و شهرداری باید علاوه بر صرفه جویی در منابع، به دنبال تولید درآمد باشد.

گردان خاطرنشان کرد: شهرداری پیشنهاد ۳۰ درصدی بودجه برای سال آینده را ارایه داده و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با بررسی تمامی جوانب تصمیم نهایی را به زودی اتخاذ می کند.