تهران-ایرنا- تیم وکلای حقوقی رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین واکنش رسمی به اتهامات مطرح علیه دونالد ترامپ در فرایند وی مدعی شدند که استیضاح "حمله‌ای خطرناک" به دمکراسی این کشور است.

به گزارش شبکه بی بی سی ، این تیم وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته(شنبه) مدعی شد که بندهای استیضاح تشریح کنده هیچ جرمی نیست و تلاشی "گستاخانه" برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

این واکنش درحالی منتشر شده که دمکرات ها گزارش خود برای شروع محاکمه استیضاح در سنا را ارسال کرده اند.

ترامپ سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که با محاکمه استیضاح روبرو است. وی که با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در کار کنگره روبروست هرگونه تخلفی را رد کرده و این پرونده را "ساختگی" خوانده است.

سنا که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان بوده، در مورد محکومیت و برکناری رئیس جمهور تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال دمکرات‌های مجلس نمایندگان در گزارش روز گذشته استدلال کردند که چرا ترامپ باید برکنار شود.

این دمکرات ها خاطر نشان کردند که رئیس جمهوری آمریکا "سوگند خود برای اجرای صادقانه قوانین را زیر پا گذاشته و به اعتماد عمومی خیانت کرده است". آنها رفتار او را "بدترین کابوس" بنیانگذاران کشور توصیف کردند.

تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا تحت هدایت پت سیپولون و جی سکولو وکیل شخصی آقای ترامپ، نیز اعلام کرد که آنها استیضاح را هم از لحاظ آیین نامه ای و هم مفاد قانون اساسی به چالش می کشند و ادعا کرد که رئیس جمهور مرتکب هیچ کار اشتباهی نشده و با او منصفانه رفتار نشده است.

آنها در دفاعیه شش صفحه ای خود نوشتند که بندهای استیضاح "حمله ای خطرناک به حق مردم آمریکا در انتخابات آزادانه رئیس جمهور" است.

این وکلا افزودند: "این تلاشی گستاخانه و غیرقانونی برای باطل کردن نتایج انتخابات ۲۰۱۶ و مداخله در انتخابات سال ۲۰۲۰ که فقط چند ماه به آن باقی مانده است."

رئیس جمهوری آمریکا و تیم وی معتقدند که اتهامات طرح استیضاح مدعی "هیچ نوع جرم یا شکستن قانون" نمی شود و "نتیجه یک فرآیند بی‌قانون است که رویه های عادلانه قضایی و رعایت انصاف را نقض می کند."

این وکلا گفتند که ترامپ کلیه اتهامات را "قاطعانه و بدو هیچ ابهامی" رد می کند.

قانونگذاران دمکرات در گزارش ۱۱۱ صفحه ای خود در روز شنبه اعلام کردند که برای پرهیز از خسارات جدی و درازمدت به ارزش های دمکراتیک و امنیت کشور، رئیس جمهور باید محکوم و برکنار شود.

آنها همچنین عنوان کردند : اتهامات رئیس جمهور ایالات متحده ساده است، واقعیت های پرونده بی چون چراست و شواهد موجود تکان دهنده است.  تنها سوالی که باقی می ماند این است که آیا اعضای سنا حاضرند مسئولیتی که تدوین کنندگان قانون اساسی بر دوش آنها نهاده اند و سوگند قانونی خود را اجرا کنند."

رئیس جمهوری آمریکا متهم است که همتای اوکراینی خود را با تعلیق کمک نظامی به این کشور تحت فشار گذاشته تا با تحقیق درباره رقیب انتخاباتی احتمالی اش جو بایدن او را بی اعتبار کند.