ارسلان غمگین روز سه شنبه در نشست با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان برای اجرای سامانه جامع روابط کار بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف اجرایی شدن این سامانه الکترونیکی شدن امور کاهش رفت و آمد کارگران و جلوگیری از مفقود شدن پروندههاست.
وی افزود: رسیدگی غیرحضوری به اختلافات کارگری و کارفرمایی، ثبت دادخواست ها و تعیین صلاحیت ها به صورت الکترونیک از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
غمگین گفت: استان خوزستان سابقه ۱۵۰ ساله در حوزه صنعت و تجارت دارد و بیش از ۷۰ درصد صنایع مستقر در آن ملی است.
وی ادامه داد: اگرچه باوجود ملی بودن صنایع ، مشکلات آنها استانی است اما انتظار داریم جامعه کارفرمایی مرتبط با این صنایع به صورت ملی عمل کنند و ما را در اجرایی کردن راه اندازی سامانه جامع روابط کار یاری دهند.
غمگین بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در ۲ استان اجرایی شده و از ابتدای سال بعد در کل کشور انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: باتوجه به مقررات بند ب ماده ۶۷ قانون ششم برنامه توسعه و تکلیف دستگاه های اجرایی نسبت به الکترونیکی کردن فرآیندها و به منظور کارآمدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به راه اندازی سامانه جامع روابط کار اقدام کرده است.
سامانه جامع روابط کار در حوزههای مختلف همچون بازرسی کار، تشکلهای کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمتهای خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه میدهد.
ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری کارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلفهای کارفرمایان در برابر حقوق کارگران و ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از اهداف راه اندازی این سامانه است.
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
اهواز_ایرنا_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه سامانه جامع روابط کار تسهیل کننده ارتباط کارگر و کارفرما است، گفت: انتظار می رود جامعه کارگری و کارفرمایی برای اجرایی شدن این طرح همکاری کنند.