زلیخا قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: جانمایی، طراحی و احداث زیرگذر و اصلاح دوباره جادهها برای رفع نقاط مستعد حادثه در جادههای شهرکرد – وردنجان – سهراهی تومانک، بن – لارک – شیخشبان، لارک – شیخشبان – آزادگان در شهرستان بن اولویت دارد.
وی افزود: رعایت استاندارد شانهسازی،نصب علائم ایمنی و راهنمایی و رانندگی، اصلاح روشناییها، نصب گاردریل و نیوجرسی، ایجاد سرعتکاه، ترمیم خط کشیها و بهبود راههای شهریی و روستایی از مشکلات کنونی مردم شهرستان در بخش زیرساختهای جادهای است.
قنبری تصریح کرد: برای اجرای روکش آسفالت سرد راههای روستاهای شیخشبان ، آزادگان و حیدری شهرستان بن باید تمهیداتی از سوی مسوولان اداره کل حمل و نقل و پایانههای چهارمحال و بختیاری اندیشیده شود.
وی یادآور شد: تسریع در اجرا و تکمیل طرح بزرگ جاده چهار خطه بن به داران نیز از مهمترین اولویتهای جادهای شهرستان بن است چرا که این استان را به مناطق غربی کشور متصل میکند.
نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : اجرا و انجام آسفالت و روکشی آسفالت در راههای ورودی روستاهای بخشهای "مرکزی" و "شیدا" این شهرستان ضروری است.
وی گفت: هماینک به علت تردد بالای ماشینآلات سبک، نیمهسنگین و سنگین و حضور گردشگران فراوان در روستاهای "بارده"، "شیخشبان"، "یانچشمه"، "تومانک"، "حیدری"، "لارک"، "آزادگان"، "پهنا" و "جمالو" تقویت راههای این منطقه در اولویت قرار گیرد.
قنبری تاکید کرد: تعریض پلهای ورودی روستاهای شهرستان بن به ویژه در ورودی روستاهای "شیخشبان"، "بارده"، "تومانک" و "لارک" باید در دستورکار قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و ظرفیت گردشگری شهرستان بن ساماندهی پیستهای اسکی این شهرستان در دستورکار قرار گرفته است.
پیست اسکی بارده شهرستان بن در دامنه کوه "ننارتنگ" و در ۵۰ کیلومتری شهرکرد ۴۰۰ متر طول، ۳۰ درصد شیب، یک دستگاه بالابر (تلهاسکی)، برفکوب و پیستکوب دارد.
پیست اسکی شیخشبان در ۴۰ کیلومتری شهرکرد دارای ۴۰۰ متر طول، ۱۷ درصد شیب، یک دستگاه بالابر (تلهاسکی) و امکانات آموزشی است.
بن در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.