همدان- ایرنا - استاندار همدان گفت: مسوولان باید با حضور در مرکز پاسخگویی سامد( سامانه ارتباط مردم و دولت) پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردمی باشند.

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در حاشیه برنامه پاسخگویی سامد به خبرنگار ایرنا افزود: تماس با سامانه ۱۱۱ و گفت‌وگو با مسوولان برای مردم جدی شده است به ویژه برای افرادی که با مرکز استان فاصله بیشتری دارند، زمینه مساعدی را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی و کارایی سامانه سامد (تلفن ۱۱۱) این است که خواسته‌ ها و مشکلات تماس‌ گیرندگان در بازه زمانی معین، عملیاتی شده و نتیجه اقدام نیز به مخاطبان گزارش می‌ شود.

شاهرخی سامانه سامد را اقدام ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: این سامانه، برقراری ارتباط بین مدیران و مردم را بهتر و بیشتر کرده و موجب نزدیکی مردم و مسوولان می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در این ارتباط تا نتیجه رسیدن نهایی درخواست شهروندان پیگیری می شود اظهار داشت: در پاسخگویی به درخواست های مردمی تاکید بر آن است که مشکلات مراجعان به درستی و با راهنمایی های درست و اصولی رسیدگی شود.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به تمامی درخواست های مردمی با سامانه سامد خاطرنشان کرد: در رسیدگی به درخواستهای مردمی باید وقت کافی صرف شود تا به بهترین شکل اجرایی شود.

استاندار همدان از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۰.۳۰ روز چهارشنبه /دوم بهمن/ با حضور در سامد (تلفن ۱۱۱) به خواسته‌ها و مشکلات ۵۰ نفر از تماس‌گیرندگان از نقاط مختلف استان و در حوزه‌های گوناگون پاسخ داد.

مقام عالی دولت در استان، دستور پیگیری خواسته‌ها را به مدیران و کارشناسان مربوطه صادر و به عملیاتی شدن قول‌های داده شده تاکید کرد.

شماره تلفن ۱۱۱ (سامد) خط ارتباط مردم با دولت است که هر هفته تعدادی از مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان همدان طبق اطلاع‌رسانی قبلی با حضور در این مرکز به سوالات مخاطبان پاسخ می‌دهند.