نتایج دادهکاوی در توئیتر و تلگرام
بررسیهای حاصل از دادهکاوی در توئیتر و تلگرام نشان میدهد که ابراز ناراحتی بابت حادثه پلاسکو در توئیتر بیش از تلگرام بوده است و ۵۵ درصد از لایکهای کاربران در توئیتهای مربوط به پلاسکو، به این موضوع اختصاص داشته است.
#پلاسکو غم انگیز ترین اتفاق برای من بود،هر شب میرفتم و تماشا میکردم آوار برداریو،اینقدر گریه کردم و فشار روحی روم بود مریض شدم و مریضیم همیشگی شد.
نکته قابل ذکر نمودار فوق آن است که اگرچه مطالب کانالهای تلگرامی ماهیتی خبری دارد، اما در این شبکه اجتماعی نیز انتقاد از مسئولان به دلیل فروریخت پلاسکو و عدم تحقق آنها پس از ۳ سال همچنان پابرجاست و این دو مضمون، ۳۳درصد بازدیدهای مربوط به پلاسکو در کانالهای تلگرامی را به خود اختصاص داده است.
اما آنچه در نمودار فوق واضح است آن است که همچنان موضوع پلاسکو در خاطره بخشی از ایرانیان باقی مانده است و خاطره پلاسکو در ذهن ایرانیان به عنوان یک خاطره تلخ و دردناک ثبت شده است.