تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا که همزمان با برگزاری محاکمه استیضاح ترامپ در سنا به اوکراین رفته، گفت که دیدار رییسان جمهوری دو کشور مشروط به تحقیقات علیه بایدن نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین دیدار کرد که اولین دیدار در این سطح پس از شروع فرایند استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شمار می‌رود.

مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به اتهام فشار به رییس جمهوری اوکراین برای انجام تحقیقاتی با هدف رسوا کردن «جو بایدن» رقیب دمکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، استیضاح کرد.

پمپئو پس از دیدار با زلنسکی گفت: امروز با پیامی روشن اینجا هستم: ایالات متحده تلاش اوکراین برای آزادی، دمکراسی و پیشرفت تلاشی دلاورانه است. تعهد ما برای حمایت از این تلاش متزلزل نخواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با بیان اینکه هنوز برنامه‌ای برای دیدار ترامپ با زلنسکی وجود ندارد، گفت که چنین ملاقاتی در زمان و فرصت مناسب انجام خواهد شد.

ترامپ متهم شده که ۳۹۱ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را متوقف و آن را مشروط به انجام تحقیقات علیه یک شرکت نفتی کرده است که پسر بایدن عضو هیات مدیره آن بوده است.

مجلس نمایندگان آمریکا با رای اکثریت ترامپ را در دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» گناهکار شناخت.

اکنون اتهام‌های ترامپ در محاکمه سنای آمریکا در حال بررسی است و سناتورها در نهایت رای به برکناری یا در قدرت ماندن او خواهند داد.