مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: زیرساخت‌ها و امکانات عمرانی کشور به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شد.

محمود زمانی روز شنبه در آیین گلبانگ انقلاب اسلامی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان تکاب در سالن اجتماعات معلم این شهرستان برگزار شد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی مناطق محروم و دورافتاده کشور هم‌اینک از سطح مطلوب و قابل قبولی از توسعه عمرانی و بهبود زیرساخت‌ها برخوردار است.

وی بیان کرد: تکاب از جمله شهرها و مناطق دورافتاده کشور است که پس از انقلاب اسلامی تمام روستاهای آن از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، برق پایدار و راه‌های دسترسی مناسب بهره‌مند شده‌است.

«زمانی» با بیان اینکه ۵۳ درصد محورهای روستایی تکاب به میزان ۱۹۱ کیلومتر پس از انقلاب اسلامی آسفالت شده‌است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ روستای تکاب با سه هزار خانوار گازرسانی شده و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری نیز تحت پوشش شبکه گاز خانگی قرار دارد.

فرماندار تکاب اظهار داشت: افتتاح ۲۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی، صنعتی، تولیدی و کشاورزی طی ایام‌الله دهه‌فجر در تکاب نشانگر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های این شهرستان است.

زمانی گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات دولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی تکاب هزینه شده که موجب بهبود زیرساخت های عمرانی و اقتصادی و ارتقای شاخص‌های توسعه این شهرستان شده‌است.

وی افزود: انقلاب اسلامی، اقتدار و امنیت و پیشرفت کشور را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی به ارمغان آورده‌است.

امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت بخشید، گفت: رهایی از استبداد، استقلال و آزادی که خواسته چندین ساله ملت ایران بود با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام به ثمر نشست.

حجت‌الاسلام عیسی برادری افزود: پیش از انقلاب اسلامی، کشور ما در تمامی بخش‌ها به بیگانگان وابسته بود اما امروز در بیشتر عرصه‌ها به خودکفایی رسیده‌است.

وی اظهار داشت: خودباوری، خودکفایی و قطع وابستگی کشور به بیگانگان از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و سرمایه ماندگار معنوی کشورمان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام برادری بیان کرد: روحیه حماسی و انقلابی که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، امروز باید در میان جوانان و نوجوانان و نسل جدید انقلاب تقویت شود.

هم‌زمان با دهه فجر ۳۸ طرح مختلف توسعه‌ای با ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه در تکاب به بهره‌برداری خواهد رسید.