سنندج - ایرنا - همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، بخش دیالیز بیمارستان شهید چمران سروآباد در مراسمی با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد تا به بیماران دیالیزی خدمات درمانی ارائه کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد روز شنبه در حاشیه افتتاح این بخش اظهار داشت: برای افتتاح این بخش در مجموع هفت میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان هزینه شده است.

محمد کریمی افزود: در حال حاضر هفت بیمار دیالیزی در شهرستان سروآباد داریم که تا پیش از احداث این بخش، هر هفته سه نوبت برای انجام دیالیز به بیمارستانهای سنندج یا مریوان مراجعه و روند درمانی خود را دنبال می‌کردند.

وی یادآور شد: با راه اندازی این بخش این بیماران می توانند از خدمات دیالیز در بیمارستان چمران استفاده کنند که هم در وقت و هم هزینه آنها کاهش بسیاری زیادی دارد.   

همچنین همزمان با سراسر کشور گلبانگ انقلاب امروز با حضور مسوولان در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نواخته شد البته قرار بود این مراسم در مدرسه شهید سمیه سروآباد برگزار شود که بدلیل بارش برف و تعطیلی مدارس به این مکان منتقل و برگزار شد.

در ادامه نمایشگاهی از هنرهای تجسمی و نقاشی از آثار هنرمند لیلا ابراهیمی اهل روستای بیساران بخش مرکزی شهرستان سروآباد در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد افتتاح شد،  در این نمایشگاه بیش از ۵۰ اثر برای بازدید عموم به نمایش درآمده است، نمایشگاه تا پایان دهه فجر در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر است.

دهه فجر امسال بیش از ۵۰ پروژه با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان سروآباد کلنگ زنی یا افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

از ۱۲ بهمن همزمان با ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.