بندرعباس - ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: کشور در حال جنگ رسانه ای با بسیاری از قدرت های دنیاست و ایرنا تلاش می کند به سهم خود اعتماد عمومی به رسانه های داخلی را افزایش دهد.

سیدضیا هاشمی که به هرمزگان سفر کرده است، روز شنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار این استان اظهار داشت: ایرنا با استفاده از همین ظرفیت انسانی موفق شده برخی کاستی های تجهیزاتی را جبران کند و در جذب مخاطب و تاثیرگذاری، سیر صعودی داشته باشد.

وی آموزش و استفاده از محتواهای چند رسانه ای (مولتی مدیا) را از اولویت‌های کاری خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد و  ضمن معرفی بخشی از توانمندی های ایرنا، مهمترین مزیت این رسانه را برخورداری از نیروی خبری حرفه ای و مسلط دانست.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده هرمزگان در حوزه های مختلف از آن به عنوان یکی از استان های مهم خبری کشور نام برد و یادآور شد: خبرگزاری جمهوری اسلامی آمادگی دارد ضمن همکاری با بخش های مختلف دولت، نقش خود را  به عنوان منعکس کننده همزمان دغدغه های مردم و تلاش های مسؤولان ایفا کند.


از ظرفیت ایرنا برای معرفی فرصت های گردشگری استفاده شود

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار با اظهار رضایت از تلاش های مدیریت و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان، از ایرنا به عنوان رسانه همراه مدیریت عالی و مجموعه دولت در استان نام برد که تاثیرگذاری خود در عرصه خبری را به اثبات رسانده است.

همتی اظهار داشت:‌فرصت های گردشگری دریایی هرمزگان هنوز به اندازه کافی به مخاطبان معرفی نشده که باید از ظرفیت رسانه ها و به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: جزیره هرمز و دیگر جزایر استان می تواند کانون جذب گردشگران خارجی باشد و خبرگزاری ایرنا با توجه به توانمندی های تخصصی و حرفه ای خود، باید به محور فعالیت های رسانه ای برای معرفی این فرصت ها تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز جشن های دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: دهه فجر امسال بیش از ۷۰۰طرح عمرانی و خدماتی در هرمزگان به بهره برداری می رسد که لازم است مردم از آنها مطلع شوند.

رییس شورای برنامه ریزی استان اضافه کرد: تعدادی از طرح های بزرگ در حوزه های فولاد، نیروگاه، آبرسانی و بهداشت و درمان نیز آماده شده که تا پایان امسال با حضور رییس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.