بجنورد- ایرنا- رییس پلیس فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد: به دلیل بارش برف و کولاک شدید بستن زنجیر چرخ برای خودروهای عبوری از محور بجنورد - اسفراین در جنوب شرقی این استان الزامی است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک در محور اسفراین برف شدیدی در حال باریدن است و کولاک محور را فراگرفته که باعث یخ زدگی سطح محور و نیز کاهش دید رانندگان شده است.
وی افزود: بر اساس گزارش های رسیده در مابقی محورهای استان نیز به ویژه در گردنه ها برف در حال باریدن بوده و جاده ها لغزنده است.

سرهنگ حسین زاده همچنین از ممنوعیت تردد کامیون و کشنده ها در محور مزبور برای جلوگیری از بروز حوادث جاده ای خبر داد.

فرمانده پلیس راه خراسان شمالی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای این استان، به ویژه مناطق کوهستانی را دارند خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ و البسه گرم به همراه داشته باشند.

سرما و بارش برف صبح و عصر امروز مدارس شیروان، شهر شوقان جاجرم و شهرهای گرمه، ایور و درق را به تعطیلی کشاند.
اداره کل هواشناسی خراسان شمالی دیروز اعلام کرد که بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی مناطق مختلف استان را فراگرفته و تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

این اداره کل همچنین کاهش محسوس دما بین ۶ تا هشت درجه ای و لغزندگی جاده ها و معابر شهری را از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی اعلام کرده بود.