به گزارش روز یکشنبه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی با بیان آنکه اجرای رویه بتنی، حجم آسفالت مصرفی را به شدت کاهش می دهد، استفاده از بتن غلتکی را راهکاری مناسب برای اجرای پروژه های روسازی در شرایط افزایش قیمت قیر ذکر کرد.
وی افزود: روسازی های بتنی فارغ از ارزیابی های اقتصادی، در شرایط متغیر جوی و ترافیکی رفتاری نسبتا ثابت از خود نشان میدهند و از این رو چرخه عمر طولانی تری نسبت به روسازیهای آسفالتی دارند.
صبوری با رد برخی اخبار منتشر شده در خصوص اجرای روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استادمعین در دمای نامناسب، یادآور شد: کمینه دمای شبانه روز مربوط به ساعات اولیه صبحگاه است و با توجه به اینکه هیچ یک از پروژه های روسازی شهر تهران در این ساعات انجام نمی شود، ملاک قرار دادن این شاخص در مورد پروژه تونل- زیرگذر خیابان استادمعین محلی از اِعراب ندارد.
وی با تأکید بر اینکه عملیات روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استادمعین در ساعات میانی روز و در دمای بالای ۵ درجه سانتیگراد صورت پذیرفته است، یادآور شد: هیدراته شدن سیمان، فرآیندی گرمازا بوده و از این رو ادعای کاهش مقاومت بتن در اثر سرما، مردود است.
صبوری گفت: کما اینکه سطح معبر تونل- زیرگذر خیابان استادمعین به گواه تصاویر موجود از مراحل اجرای پروژه، متعاقب پخش و کوبش بتن غلتکی زیر پوشش پشم شیشه و پلاستیک رفته و به این ترتیب شرایط عمل آوری مناسبی را طی کرده است.
لازم بذکر است پروژههای احداث ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بخش های مختلف تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک و همچنین بهسازی و مرمت مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان، از جمله پروژه هایی هستند که با استفاده از روسازی بتنی، احداث یا مرمت شده اند.
روسازی بتنی برخی از این طرح ها از جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک در فصل زمستان صورت پذیرفته و با گذشت قریب به یک سال از زمان افتتاح در شرایط مناسب بهره برداری قرار دارد.
پروژه زیرگذر استاد معین باعث میشود تا بخش شمالی خیابان استاد معین به بخش جنوبی این خیابان متطل شود.
این پروژه از جهت گذر از زیر خیابان آزادی و همچنین بالای مترو تهران حفاری بسیار پیچیده و سختی داشته است.