تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه زیرگذر استاد معین هزینه شده است، گفت: ۱۵ میلیارد تومان نیز برای رفع معارضان آن پرداخت شده است.

صفا صبوری دیلمی روز دوشنبه در آئین افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین افزود: قرار بود این پروژه در اسفند ماه افتتاح شود اما به درخواست شهردار در دهه فجر بهره برداری شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه در سال ۹۳ آغاز شد و گروه تخصصی شهید رجائی از قرارگاه خاتم الانبیا، مشاور پروژه شرکت (سی بی ار) و سازمان نظام مهندسی شهرداری تهران و عوامل فنی و عمرانی شهرداری تهران در اجرای آن حضور داشتند.

صبوری گفت: در قدیم حرکت گردش به چپ در خیابان آزادی وجود داشت و مردم می توانستند به سمت جنوب حرکت کنند اما با افتتاح بی آرتی این حرکت قطع شد و مردم باید برای ورود به محل به میدان آزادی می رفتند.

به گفته وی، با احداث این زیرگذر این حرکت به سمت آزادی لغو و مردم راحت تر می توانند حرکت کنند و از طرفی بار ترافیکی را کاهش می دهد.

صبوری دیلمی توضیح داد: این طرح تا سال ۹۳ تنها ۱۶ درصد پیشرفت داشت و به دلیل وجود معارضان تاسیساتی متعدد و عدم مجوز پلیس در محدوده خیابان آزادی متوقف شد.

معاون شهردار تهران گفت: مجبور شدیم قوس میانی تونل را کاهش دهیم که این کار پیچیدگی ایمنی را بسیار شدید و حرکت اجرایی را بسیار سخت کرد.

وی تاکید کرد: پروژه از مرداد ۹۷ تا دی ماه ۹۸ به پیشرفت ۱۰۰ درصد رسید.

صبوری ادامه داد: برای افتتاح این تونل از ۷ تیر پیش رو و خاک برداری به روش اتریشی استفاده شد و با ابزار دقیق نصب شده در این منطقه نشست خاک از ۴ سانت بیشتر نبود و در عین حال این پروژه بدون حادثه و با رعایت تمامی اصول HSE انجام شد.

افتتاح ۸۵ پروژه در منطقه ۹ تهران
شهردار منطقه ۹ نیز در این آئین گفت که در ۲ سال گذشته ۸۵ پروژه در این منطقه افتتاح شده است.

سیدعلی مفاخریان افزود: این پروژه باری از دوش مردم این منطقه برخواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهردار تهران ۲ پروژه را اولویت دار می دانست که یکی از آنها میدان فتح بود و دیگری همین پروژه زیرگذر استاد معین است.

مفاخریان ادامه داد: منطقه ۹ کریدور غرب تهران است و از گذشته دارای محرومیت هایی بوده و این نوید را می دهیم که ۴۳ پروژه دیگر هم در حال اجراست که بخشی از این پروژه ها در پایان سال و بخشی دیگر در ابتدای سال بعد افتتاح خواهد شد.

مفاخریان تاکید کرد: نگاه ما به پروژه ها انسان محور بوده است و حتی پروژه استاد معین هم با همین نگاه ساخته شده است و در کنار عبور و مرور خودروها برای پیاده روها و دوچرخه سواران هم امکاناتی را خواهند داشت.

شهردار منطقه ۹ همچنین به اعتراضات مردم درخصوص مسیر جنوب به شمال این پروژه اشاره کرد و گفت همانطور که آقای حناچی گفتند حتما مطالعات این پروژه اجرا خواهد شد.

مفاخریان افزود: مردم منطقه باید این نکته را بدانند که اجرای ناقص یک پروژه و حتی کارشناسی نشده باعث می شود مشکلات بیشتر شود و بهتر است پروژه پس از کارشناسی به طور کامل در اختیار قرار گیرد.