مهاباد- ایرنا- سه طرح خدماتی، بهداشتی و تولیدی با بیش از ۱۱۸ میلیارد ریال هزینه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در بوکان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل یک باب جایگاه سی‌ان‌جی، مرکز جامع سلامت و یک واحد تولیدی بود که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی عصر امروز سه‌شنبه مورد بهره‌برداری رسید.

مسوول ناحیه نفت بوکان در افتتاح این جایگاه سی‌ان‌جی این شهرستان افزود: این جایگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با صرف ۷۰ میلیارد ریال هزینه توسط بخش خصوصی احداث شده است.

عبداالله احمدی ادامه داد: نوع تجهیزات این جایگاه از نوع هوایار با ظرفت ۱۵۰ متر مکعب در ساعت با سه سکوی سوخت‌گیری ظرفیت سوخت‌رسانی، ظرفیت سوختگیری یک هزار و ۷۰۰ خودرو در شبانه روز را دارد و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این دهمین جایگاه سی‌ان‌جی این شهرستان به شمار می‌رود، اظهار داشت: در بوکان هشت جایگاه تک‌منظوره و ۲ جایگاه ۲ منظوره فعال است که با افتتاح این جایگاه، تعداد نازل‌های سی‌ان‌جی این شهرستان به ۶۲ نازل افزایش پیدا کرد.

به همین مناسبت مرکز جامع سلامت امیرآباد بوکان نیز به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره راه و شهرسازی بوکان گفت: این پروژه با زیربنای مفید یک هزار متر مربع و هزینه ۲۳ میلیارد ریال توسط معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی احداث شده است.

عارف سهرابی گفت: این طرح از محل اعتبارت ستاد بازآفرینی در مدت زمان ۹ ماه احداث و به شبکه بهداشت و درمان بوکان به عنوان دستگاه بهره‌بردار تحویل داده شد.

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر یک واحد گونی‌بافی نیز در این شهرستان افتتاح شد.

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: این واحد تولیدی توسط یک سرمایه‌گذار خارجی از اقلیم کردستان عراق با ۲۵ میلیارد ریال هزینه احداث شده است و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حسن عبدی ادامه داد: این نخستین سرمایه‌گذار خارجی است که در این شهرستان اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است و قادر است سالانه ۲ هزار تن محصول در سه شیفت کاری تولید و به بازار مصرف عرضه کند.

عملیات اجرایی طرح تولید رب گوجه‌فرنگی و میوه در روستای «قازلیان» از توابع بخش مرکزی بوکان آغاز شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بوکان در مراسم کلنگ زنی این واحد تولیدی گفت: این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار متر مربع توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد و برای ۱۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

به مناسبت دهه فجر ۳۵ طرح مختلف در بوکان با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار و هزینه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهند شد.