به گزارش انگجت، بر اساس قوانین جدید توییتر دیگر نمیتوان آن دسته از ویدئوهای مبتنی بر جعل عمیق را که آسیبهای احتمالی به همراه دارند، در پلتفرم این شبکه اجتماعی منتشر کرد. به علاوه این شرکت همچنین با برچسب زدن بر توییتهای حاوی مضامین مبتنی بر این فناوری، به افراد کمک میکند تا محتوای حقیقی را از محتوای دستکاری شده تشخیص دهند.
بر این اساس، توییتر از تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند) بر توییتهای حاوی «محتوای دستکاری شده یا ساختگی» نشان میگذارد، دامنه دیده شدن آنها را محدود میکند و به کاربرانی که قصد لایک یا بازنشر چنین مضامینی را دارند، هشدار میدهد.
دیپ فیک (Deepfake) یا جعل عمیق نوعی فناوری بر پایه هوش مصنوعی است که در تولید یا تغییر محتوای ویدیویی استفاده میشود تا ویدیوی نهایی نمایانگر چیزی باشد که در واقع اصلاً اتفاق نیفتاده است.
این تغییرات جدید نتیجه تلاشها برای مبارزه با فناوری جعل عمیق است. توییتر که اواخر سال گذشته وعده وضع چنین قوانینی را داده بود، دستورالعملهای جدید را بر اساس بازخورد کاربران تهیه و تدوین کرده است.
با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به احتمال زیاد توییتر به دنبال آن است تا از رسواییهای سیاسی متکی بر فناوری جعل عمیق و به راه افتادن کمپینهای اطلاعات نادرست جلوگیری کند.