مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: یک محموله بار کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سلمان حیدری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در جاده روستای «حصار» به بوکان که جاده‌ای فرعی است، به یک دستگاه وانت سایپا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی ماموران از این خودرو یک‌هزار و ۹۲۵ متر انواع پارچه خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی بوکان اظهار داشت: در این رابطه این خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی اضافه کرد: این دومین محموله کالا و بار قاچاق در سال جاری است که در مسیر جاده فرعی روستای حصار از توابع بخش مرکزی بوکان کشف وضبط می‌شود.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت محموله کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شده‌ است اضافه کرد: مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان تمام توان خود را برای مقابله با کالاهای قاچاق به کار می‌گیرند و با مخلّان عرصه اقتصادی مبارزه جدی می‌کنند.

بوکان در مسیر استان کردستان به آذربایجان‌غربی و کریدور شمال به جنوب کشور واقع است؛ هرساله مقادیر زیادی کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط می‌شود.