رشت-ایرنا-در ششمین روز دهه مبارک فجر، ۲۰ پروژه شرکت توزیع برق و ۴ پروژه آسفالت روستایی در شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

رییس اداره توزیع برق آستانه اشرفیه روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح همزمان این پروژه ها در روستای ششکل جیرسو گفت: احداث پست های برق رسانی ، تعویض سیم های فرسوده ، رفع ضعف برق، اصلاح و تقویت شبکه های برق رسانی ، تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار از جمله پروژه هایی است که در روستاهای امیرهنده ، پشل، استخربیجار، ماشک تهرانچی ، ماشک سپهداری ، پایین رودپشت، صیقلده، نیاکو، سیاهکوچه، پرکاپشت یاورزاده ، دهشال ، منطقه کورکاء و چند حوزه شهری این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

رسول اشرف هزینه اجرای این تعداد طرح  را ۵۴ میلیارد ریال اعلام  و تصریح کرد: ۶۶ هزار مشترک شهری و روستایی تحت پوشش توزیع برق این شهرستان قرار دارند.

همچنین به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۴  پروژه آسفالت راه های  روستایی شهرستان آستانه اشرفیه  به بهره برداری رسید.

رییس اداره راه و شهرسازی این شهرستان در آیین بهره برداری از این پروژه ها  در روستای کارسیدان  گفت:  این پروژه ها  در روستاهای کارسیدان، کماچال ، کلیدسر و سالستان حوزه بخش مرکزی این شهرستان به اجرا رسیده است.

محمد حسین عزمی هزینه اجرای این پروژه ها را بیش از ۲۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی  اعلام و تصریح کرد: با اجرای این پروژه ها، ۵ و نیم کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان آسفالت شد.

به گفته وی ۵۱۴ کیلومتر  راه روستایی و ۵۵ کیلومتر راه بین شهری تحت پوشش اداره راه و شهرسازی شهرستان آستانه اشرفیه قرار دارد.

همچنین به مناسبت ایام دهه مبارک فجر روکش آسفالت ۳ کیلومتر از راه روستایی سوخته کوه آستانه اشرفیه نیز از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح شد.

برای اجرای این طرح که توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد، ۱۰ میلیارد ریال هزینه شد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها گفت: مناطق روستایی نقشی موثر در توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند.

یونس محمودی با تاکید بر خدمات رسانی بیشتر به روستاییان افزود: باید از ظرفیت مناطق روستایی بهره لازم را در جهت توسعه و رونق اقتصادی ببریم.

وی ارائه خدمات مطلوبتر به مناطق روستایی را از سیاست های مهم دولت عنوان و تاکید کرد : باید تلاش شود تا کلیه روستاهای این شهرستان از امکانات و خدمات مناسب تری بهره مند شوند .

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان  با  داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.