تهران- ایرنا- اولین ماراتن بین المللی گردشگری الکترونیک هکاتوریسم ۲۰۲۰ در جزیره کیش با حضور نخبگان علمی آغاز به کار کرد.

صبح امروز یکی از مهمترین رویدادهای حوزه گردشگری الکترونیک با عنوان هکاتوریسم ۲۰۲۰ با حضور گسترده فعالان این حوزه اعم از نخبگان دانشگاهی و متخصصان برنامه نویسی در پردیس بین المللی دانشگاه شریف، به صورت یک ماراتن سه روزه تمام وقت با ۵ محور چالشی در قالب ۲۱ گروه اغاز به کار کرد. این مراسم که همزمان به صورت آنلاین نیز توسط برنامه نویسان پیگیری می شود، چشم انداز جدیدی در پیش پای صنعت گردشگری با نگاه و تمرکز بر فناوری اطلاعات گشوده است.

سجاد سنگسری، رییس اولین رویداد بین المللی هکاتوریسم ۲۰۲۰، در این آیین، هکاتوریسم 2020 را نقطه عطفی برای صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات دانست که می تواند به هم افزایی نخبگان علمی و متخصصان گردشگری منجر شود.

وی افزود: برای نخستین بار توانسته ایم، گردهمایی باشکوه از متخصصان برنامه نویس و فعلان عرصه گردشگری را در یکجا و در مورد صنعت گردشگری شاهد باشیم. امروز پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف میزبان بیش از ۱۷۰ نفر از نخبگان این عرصه است.

سنگسری با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری، اظهار داشت: امروزه هکاتوریسم با درک صحیح از نیازها و ملزومات توسعه گردشگری در هزاره سوم می تواند به عنوان یک بازوی توانا در جهت نیل به سیاست های سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر ارکان تحقق این سند همکاری و همگامی بیش از پیش داشته باشد.

وی گفت: این رویداد سه روزه با توجه به نقش توسعه پایدار، به جنبه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در زندگی امروز توجه شایانی دارد. تمرکز این رویداد، یافتن راهکارهایی برای چالش های موجود در حوزه صنعت گردشگری است تا به رشد این صنعت کمک کرده و با هم افزایی دانش نخبگانی و تخصص برنامه نویسان  زمینه را برای تسهیل برنامه ریزی  و سیاستگذاری فراهم اورده و شاهد بالندگی بیش از پیش ایران اسلامی باشیم.

این مراسم با سخنان داوران، مربیان و فعالان این عرصه آغاز شد، داوران این رویداد بین المللی اعلام کردند که حجم ثبت نام برای ورود به این ماراتن به حدی بود که دبیرخانه باید برای رویداد دوم به فکر راهکار برگزاری دومین ماراتن از هم اکنون باشد.

آن‌ها ضمن تشکر از میزان استقبال نخبگان برنامه نویسی به این رویداد که به عنوان اولین رویداد حوزه گردشگری الکترونیک در حال برگزاری است، بیان داشتند که شورای دبیرخانه پس از بررسی های لازم و تلاش برای افزایش گروه های شرکت کننده در این رویداد، با توجه به بالا بودن استانداردهای همه گروه ها توانست میزبان ۲۱ گروه برنامه نویسی باشد.