بیرجند - ایرنا - بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان بیرجند با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در ششمین روز دهه فجر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی شهرستان بیرجند شامل بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۳۲ روستا و ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی همچنین آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ روستا که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: برای اجرای پروژه‌های گازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی ۳۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث و نصب ۶ ایستگاه اندازه‌گیری و نصب ۲۸ انشعاب اجرا شده است.

محمود هاشمی ادامه داد: اکنون ۹۵ درصد جمعیت روستایی بیرجند از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و تاکنون ۱۶۳ روستای این شهرستان زیر پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۲۱۶ روستای این شهرستان اجرا شده یا در دست اجرا است اظهار داشت: در ششمین روز از دهه فجر نیز ۳۲ روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی حجم عملیات این  پروژه را ۹۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اعلام کرد و ادامه داد: همچنین چهار ایستگاه تقلیل فشار درون شهری و یکهزار و ۴۰ انشعاب برای این پروژه اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همچنین یکهزار و ۱۵۴ خانوار شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

هاشمی افزود: اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری بیرجند زیر پوشش شبکه گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: روستاهای کلاته نو، قلعه کوه، بقی، پدمرود، مافنداب، دهانتک، ریزاب، فریزنوک، قطارگز، پیگدارچاه حوض، جوزان، نوکی، چاه حوض، حسن آباد پایین، دزگپایین، سرزگ، مرغ، هاونگ پایین و چاه رستمی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال گازرسانی خواهند شد.

وی ادامه داد: حجم عملیات گازرسانی به این روستاها شامل ۷۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۴۱۰ انشعاب است که از محل این پروژه ۴۵۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر  گازرسانی به ۳۵ روستای شهرستان بیرجند نیز در  دست اجرا است و تاکنون از هفت جایگاه CNG  بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۷۴۴ مشترک گاز در شهرستان بیرجند افزوده شده است یادآور شد: تعداد مشترکین گاز این شهرستان در مجموع ۱۱۰ هزار و ۳۰۵ اشتراک است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی نسبت به رعایت ایمنی مصرف گاز هشدار داد و گفت: نحوه مصرف و استفاده از گاز طبیعی باید به گونه‌ای باشد که از این نعمت به نقمت یاد نکنیم.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از دودکش افزود: بیش از ۹۵ درصد فوتی‌های ناشی از گاز طبیعی به دلیل استفاده نادرست یا استفاده نکردن از دودکش بوده است.

استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز دهه فجر در سفر به سرایان چندین پروژه عمرانی را افتتاح و سپس به شهرستان فردوس سفر کرد وی همزمان با پنجمین روز دهه فجر به شهرستان‌های بشرویه و طبس رفت و نیز در ششمین روز دهه فجر چندین پروژه عمرانی را در بیرجند افتتاح کرد.

معتمدیان در نخستین روز دهه فجر طرح‌های عمرانی مرکز استان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح به شهرستان قاینات سفر کرد.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.