تهران-ایرنا- هزاران نمازگزار فلسطینی روز جمعه در میان تدابیر امنیتی شدید نظامیان رژیم صهیونیستی و سرکوب گسترده آنها، نماز صبح را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، نظامیان اشغالگر با اعمال تدابیر شدید امنیتی، به بسیاری از نمازگزاران فلسطینی اجازه ندادند وارد مسجد الاقصی شوند.

رسانه های فلسطینی با اعلام اینکه ۲۵ هزار نمازگزار فلسطینی توانستند در مسجد الاقصی نماز بخوانند، افزودند که نظامیان اشغالگر به نمازگزاران حاضر در اطراف باب «حطه» مسجدالاقصی یورش بردند و اقدام به ضرب و شتم آن ها کردند.

صهیونیست ها همچنین عایده صیداوی یکی از نگهبانان مسجد الاقصی را بازداشت کردند.

هزاران نفر از مسلمانان فلسطین و سایر کشورها امروز به فراخوان «فجر عظیم» پاسخ داده و برای پنجمین جمعه متوالی نماز خود را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی نیز صبح با یورش به مسجد الاقصی در مناطق نزدیک و اطراف آن مستقر شدند.

این نیروها همچنین کارت شناسایی نمازگزاران را قبل از ورود به مسجد ضبط می کردند.

رژیم صهیونیستی به شدت نگران حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی است و طی هفته‌های گذشته نیز اقدام به سرکوب نمازگزاران فلسطینی کرد که طی آن ده‌ها نفر زخمی شده و شماری هم بازداشت شدند.

این برای چندمین هفته متوالی است که نماز صبح مسجد الاقصی با حضور هزاران فلسطینی اقامه می‌ شود.

به دنبال اعلام جزئیات طرح موسوم به معامله قرن از سوی رئیس جمهوری آمریکا که حقوق مردم فلسطین در آن به طور کامل نادیده گرفته شده، تنش ها در فلسطین افزایش یافته است.