به گزارش روز شنبه شبکه قرآن و معارف سیما، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در خصوص میزان مخاطبان شبکههای سیما در فصل پاییز، شبکه قرآن و معارف سیما نسبت به پاییز سال ۱۳۹۷ با رشد ۶/۶ درصد توانسته است ۱/۱۵ درصد کل مخاطب را به خود اختصاص دهد.
بر اساس این نظرسنجی، شبکه ورزش با ۸٫۹ درصد، شبکه نمایش با ۷٫۳ درصد، شبکه قرآن با ۶٫۶ درصد، شبکه چهار با ۶٫۲ درصد، شبکه یک با ۶٫۱ درصد، شبکه آموز» با ۵٫۶ درصد، شبکه سه با ۴٫۳ درصد، شبکه افق با ۴٫۲ درصد، شبکههای امید و شما با ۳ درصد، شبکه ایران کالا با ۲٫۶ درصد، شبکه نسیم با ۰٫۴ درصد و شبکه دو با ۰٫۳ درصد رشد در رتبههای چهارم تا پانزدهم قرار دارند.
در فصل پاییز، به طور میانگین بینندگان در هر شبانهروز، سه ساعت و ۱۶ دقیقه پای برنامههای سیما نشستهاند.
این نظرسنجی همچنین نشان میدهد در میان رسانههای موجود در کشور، تلویزیون ۵۵.۷ درصد مخاطب دارد. در رتبههای بعدی اینترنت (۱۶.۳ درصد)، شبکههای اجتماعی (۱۳ درصد)، ماهواره (۸.۶ درصد)، رادیو (۴.۹ درصد) و روزنامه و مجلات (۱.۵ درصد) قرار میگیرند.