یزد - ایرنا - همزمان با دهه فجر ، ۱۸۰ نفر از دانش‌آموزان پسر پایه دهم متوسطه ، عصر شنبه از امامزاده احمد(ع) ابرکوه برای بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس راهی جنوب کشور شدند.

رییس آموزش‌ و پرورش ابرکوه در آیین اعزام دانش آموزان گفت: شما عزیزان در این سفر معنوی از مناطقی بازدید می‌کنید که شهدای اسلام برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع از نظام اسلامی به شهادت رسیدند.
محمدعلی کریمی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و سپهبد شهید سلیمانی افزود: تعهد، ایثار و اخلاص جوانان به‌ویژه قشر دانش‌آموزی در هشت سال دفاع مقدس بود که با تمام توان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند.
وی با تاکید بر اینکه امروز امنیت، اقتدار و هویت ملی ایران در جهان حاصل جانفشانی شهدا و ایثارگران است تصریح کرد: حضور دانش آموزان در صحنه های دفاع مقدس تاثیر بسزایی درعلم آموزی آنها خواهد داشت.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در حاشیه اعزام این کاروان دانش‌آموزی به ایرنا گفت: آن‌ها به مدت چهار روز و با چهار اتوبوس علاوه بر فراگیری مهارت‌ درس آمادگی دفاعی از شلمچه ، دهلاویه ، هویزه و اروند رود و یادمان شهدای منطقه دیدن می‌کنند.
سرهنگ پاسدار مهدی ابرقویی با اشاره به برکات اعزام اردوهای راهیان نور یادآور شد: ترویج فرهنگ مقاومت، حفظ روحیه از خودگذشتگی و تشریح ارزش‌های دفاع مقدس مهم‌ترین اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور است.

ابرقویی ادامه داد: آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس از ابزارهای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

ابرکوه ۲۷۵ شهید، ۵۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.