کرمان - ایرنا - معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کرمان عملیات اجرایی اقدام ملی مسکن را به عنوان نخستین استان کشور آغاز کرده و اردیبهشت‌ماه ۹۹ نخستین پروژه کشور در این استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی بلوردی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت شهادت سرداران جبهه مقاومت افزود: ساختار گردش کار را به صورت جامع و الکترونیکی در حوزه زمین و مسکن به عنوان نخستین اداره‌کل کشور در کرمان اجرا کردیم و این استان اکنون با اختلاف بسیاری در این حوزه نسبت به تهران برتر است.

وی اظهار داشت: سال ۸۱ در کرمان نهضت ساخت حوزه بزرگراهی آغاز شد که پس از انجام فعالیت‌های مقدماتی در سال‌های ابتدایی، این استان امسال از نظر طول بزرگراه ها با بیش از یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر در رتبه نخست کشور قرار دارد و در این حوزه پروژه های بسیاری برای تکمیل داریم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: اقدامات بزرگی در حوزه بزرگراهی از جمله احداث محور کرمان - بم تا مرز زاهدان در این دوره ، کرمان – زرند و رفسنجان سرچشمه به صورت چهار خطه احداث شد.

وی عنوان کرد: محور بافت - سیرجان، بافت -  کرمان و زیرسازی کرمان - چترود - راور انجام شده و بسیاری از دستگاه ها در تکمیل شبکه بزرگراهی همکاری کردند اما با وجود محدودیت های منابع از تمامی ظرفیت های اسناد خزانه، تهاتر و کمک های سازمان بازرسی ۳۸۰ کیلومتر طی سال های گذشته تکمیل شد.

بلوردی افزود: همچنین ۱۰ هزار واحد مسکن مهر طی این سال ها تکمیل و تحویل متقاضیان شد.