تهران _ ایرنا _ کارگردان و تهیه کننده فیلم «سینما شهر قصه» با بیان این که این فیلم تشکری از سینماگران قدیمی که برای ما از گذشته خاطره ساختند، بود گفت: قدیمی‌های سینما فراموش شده و امروز فقط عده‌ای قادر به پول در آوردن از سینما بوده و بسیاری از عوامل سینمایی قدیمی اکنون درخانه هایشان بدون هیچ درآمدی بی‌کار خانه نشین هستند.

کیوان علیمحمدی عصر دوشنبه در نشست خبری فیلم سینمایی « سینما شهر قصه» با انتقاد از رسانه ها، گفت: چرا خبری از سینمایی ها قدیمی گرفته نمی شود و آنها فراموش شده اند. 

وی، گفت: تنها عده ای هستند که از سینما ایران می توانند پول دربیاورند بسیاری از عوامل سینمایی قدیمی الان در خانه هایشان تنها هستند و کاری ندارند.

نویسنده فیلم سینمایی « سینما شهر قصه» درباره امکان پخش این فیلم، گفت: مسولان هنگامی که فیلمنامه این فیلم را پذیرفتند از آن تعریف زیادی کردند از این رو امیدوارم سکانس‌هایی از فیلم حذف نشود.

 وی با بیان این اگر عاشق فیلم های تارکوفسکی هستم، افزود: در دوره ها نوجوانی ام فیلم فارسی و هندی نیز زیاد تماشا کردم و این فیلم مجموعه تمامی این موارد است.

او افزود: برای این فیلم حدود ۳۵۰ فیلم دیدیم و بسیاری از سکانس این فیلم ها در فیلم استفاده شد.

علیمحمدی گفت: از سینماگران قدیمی یاد کنید آنهایی که در خانه نشستند و حالشان خوب نیست، باید از آنها یاد کرد. تا حالشان خوب شود.

علی حیدری نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی سینما شهر قصه با اشاره به مشکلات بد ناشی از اکران نشدن فیلم گیلدا گفت: وقتی درگیر مشکلات اکران نشدن فیلم گیلدا بودیم ایده های ابتدایی فیلم سینمایی سینما شهر قصه شکل گرفت.

وی افزود: این فیلم قصه تمام کسانی است که که با سینما خاطره دارند.
علی اوجی بازیگر فیلم سینمایی سینما شهر قصه گفت: هنگام فیلمبرداری این فیلم درگیر بازی در یک سریال نیز بودم که کار را سخت می کرد ولی خوشحالم که بازی در فیلم را پذیرفتند.

وی افزود: این ادای دینی به تاریخ سینمای ایران است. اول که فیلمنامه را دیدم می دانستم این فیلم یا خوب می شود یا بد اما حالا پس از ساخته شدن می دانم فیلم بسیار خوبی از آب درآمده است.

حامد کمیلی بازیگر این فیلم در پاسخ به پرسشی درباره حضور در نقشی متفاوت گفت: به دنبال تجربه تازه در سینما هستم. وی گفت: این فیلم ادای دینی برای تمام زنان و مردانی است که برای سینما ایران زحمت کشیده اند.

وی،گفت: این فیلم  را تقدیم می کنیم به بهروز وثوق که برای سینما این کشور زحمات زیادی کشیدند و امیدوارم روزی از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در یک نگاه

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده در حال برگزاری است. 

در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.  این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)،  نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)،  مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

غیر از پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم ها برای اصحاب رسانه است،  پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هستند.